Σάββατο 24 Νοεμβρίου 2012

Το να μένεις με 5 ευρώ


Το να μένεις με πέντε ευρώ είναι μεγάλη ανακούφιση!
Σε απαλάσσει από πολλά! Δεν έχω άλλα, λες και ξεμπερδεύεις! 
Δεν αγχώνεσαι για τίποτα. 
" Έχει ο θεός" λες! 
Και να θες να πληρώσεις, να σπαταλήσεις βρε αδερφέ, 
ξέρεις, δεν έχει μία! 
Μερικές φορές κι αυτό το πεντάευρο το νιώθεις βάρος! 
Να το "σκοτώσω" ψάχνω εγώ,
να απαλλαγώ από το βάρος!
Το τίποτα γεμίζει πιότερη ανακούφιση!
Ψάχνω με άλλους τρόπους να χαρώ, 
όχι από το ξόδεμα!
Κοιτώ , θαυμάζω , μα δεν επιθυμώ!
Και τότε στρέφομαι στον ουρανό.
Το γαλάζιο θρέφει τα μάτια,
ο καθαρός αέρας γεμίζει τα πνευμόνια, 
το νερό δροσίζει το λαρύγγι.
Να μένεις με πέντε ευρώ δεν είναι το τέλος του κόσμου........

airis

ΥΓ: Το παραπάνω κείμενο -σε μορφή ποιήματος- βασίζεται σε πραγματικό γεγονός! 

26 σχόλια:

  1. Σίγουρα είναι πραγματικό γεγονός σήμερα να βρίσκεσαι με 5 ευρώ ή χωρίς ευρώ.
    Το χρήμα σε αλλοιώνει.
    Χάνεις το δρόμο και αναζητάς την ευχαρίστηση μέσα απ' αυτό, ενώ χωρίς να το καταλαβαίνεις, σε κάνει εγωϊστή, άπληστο, ανικανοποίητο.
    Όταν δεν υπάρχει, ψάχνεις άλλους τρόπους να ευχαριστηθείς, ψάχνεις τον άνθρωπο, τη φύση, τη χαρά, τη ζωή.
    Έχω περάσει τέτοιες εποχές στη ζωή μου που δεν με κατέβαλαν.
    Αυτό που καταβάλει τον άνθρωπο, κατά την άποψή μου, σε σχέση με την έλλειψη του χρήματος, είναι η ύπαρξη βασικών υποχρεώσεων που πρέπει να αντιμετωπιστούν με χρήματα μόνο και επηρεάζουν άτομα για τα οποία νοιώθεις υπεύθυνος, εννοώ το φαγητό των παιδιών, η θέρμανση, η ένδυσή τους, το σχολείο τους.
    Τότε νοιώθεις εκτεθειμένος, και αρχίζει η ανασφάλεια και η έλλειψη αξιοπρέπειας και αυτοεκτίμησης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μόλις με κάλυψε η προλαλείσασα, την οποία πάω παρεμπιπτόντως να επισκεφτώ!

      Φιλιά!

      Διαγραφή
    2. Κι εμένα με κάλυψε απίστευτα η Φλώρα! :)))
      Φυσικά και οι υποχρεώσεις τρέχουν! Κι όταν υπάρχουν παιδιά μόνο ανακούφιση δεν νιώθεις!
      Το ποίημα (ας το πούμε ποίημα για τις ανάγκες εδώ ) ήθελε απλά να καταδείξει ένα κομμάτι της σημερινής πραγματικότητας!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  2. Θα συμφωνήσω γενικά!Το χρήμα το ΄χω για να με υπηρετεί κι όχι για να το υπηρετώ.Αλλά για πέντε ευρώ ορισμένοι άνθρωποι κάνουν και την πιο άσχημη δουλειά για να ζήσουν.Και το στομάχι ήταν πάντα κακός σύμβουλος.Μπορεί κάτι ν΄ αγοράσουν για να σκοτώσουν την πείνα τους.Πιο άσχημο θα ΄ναι όταν χτυπήσεις κόκκινο και ξεμείνεις τελείως.Κι όταν τα φέρνω βόλτα ας μη μου περισσεύουν δε μ΄ ενοχλεί, όταν λείπουν όμως και σε κυνηγούν από παντού,τότε και τα πέντε σου φαίνονται μια μικρή περιουσία.
    Φιλάκια!:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. όταν λείπουν όμως και σε κυνηγούν από παντού,τότε και τα πέντε σου φαίνονται μια μικρή περιουσία....
      αυτό πες το πάλι! :)))
      Φιλιά Σοφία μου!

      Διαγραφή
  3. Σοφη η Φλωρα!!!
    Οσο ημουν μονη μου δεν κουβαλουσα ουτε καν τσαντα!!! Τωρα με τα παιδια υπαρχει ενα θεματακι επιβιωσης που με αγχωνει κ μενα κ τον αντρα μου οταν βλεπουμε να μοιραζονται δεξια-αριστερα!
    Μα παλι δοξα τω Θεω λεμε!
    Εχουμε ενα μοτο: οσο δινεις παιρνεις!!!
    Κ δεν μας εχει αφησει ποτε!!!
    Οσο δινουμε,τοσο πιο πολλα παιρνουμε!!!
    Καπως βολευονται ολα!!!

    Φιλακια!!! ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ συμφώνησα μαζί της! :)))
      Και με σένα καρδούλα μου όμως σύμπνοια υπάρχει....
      Δόξα τω θεώ να λέμε!
      Κάπως βολεύονται όλα!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  4. Το διατύπωσες τόσο τρυφερά και όμορφα Αριστέα μου..
    Είναι ακριβώς έτσι όπως το λες και χαίρομαι που το αντιλαβανόμαστε, είναι μεγάλη υπόθεση. Εγώ εδώ, από το άλλο της υπερκαταναλωτικής κοινωνίας, έχω σιχαθεί πραγματικά ανθρώπους κενούς, με θεό τους το δολλάριο και μόνη τους διασκέδαση την κατανάλωση... είναι λυπηρό κι αυτό να το βλέπεις, εκτιμώ περισσότερο τα απλά κοιτώντας αυτή την αρρώστια!
    Καλό γλυκό απόγευμα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό ήθελα απλά και μόνο να τονίσω....
      Χαίρομαι που το αντιλήφθηκες από αυτή την πλευρά!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
    2. Θα το δω και εγώ από αυτή και μόνο την άποψη!
      Δεν με συμφέρει καθόλου να το δω διαφορετικά :)

      Διαγραφή
  5. έχω μείνει και με λιγότερα! χα χα.. τι να κάνεις όμως! το διασκεδάζεις! :) φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχα! Είσαι απίστευτη! Κι εγώ έχω μείνει και με λιγότερα!
      Να με πάρει από κάτω; Και τι θα αλλάξει;
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
    2. Μία από τα ίδια κορίτσια!Και το έχω πάθει όταν σπούδαζα και ήμουν μόνη!Αυτά όμως πρέπει να μας ταρακουνάνε!Αξίζουμε κάτι πολύ παραπάνω τι λέτε;;

      Διαγραφή
    3. Εννοείται! Είναι πικρό να συμβιβάζεσαι με λιγότερα από αυτά που αξίζεις....
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  6. Είμαι σίγουρη ότι βασίζεται σε αληθινό γεγονός:)
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και πόσα τέτοια και χειρότερα γεγονότα υπάρχουν!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  7. Με κάλυψε η Φλώρα και το αγκάθι...αν έχεις πέντε ευρώ και πρέπει να ταΐσεις τα παιδιά σου δεν το διασκεδάζεις καθόλου πάντως..
    και πέντε ευρώ μέχρι πότε? μέχρι τον επόμενο μισθό σε λίγες μέρες, μέχρι την επόμενη δουλειά ένας θεός ξέρει πότε?..όλα έχουν τη δική τους διαφορετική βαρύτητα..
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο Μαρία μου ! Και συμφώνησα κι εγώ με την Φλώρα και τη Σοφία!
      Στο θέμα παιδιά ξέρω πως δεν τίθεται συζήτηση διασκεδάσεως και γελοιοποίησης της κατάστασης....

      Διαγραφή
  8. Και επειδή το θέμα έχει μεγάλη σοβαρότητα και κοινωνικές επεκτάσεις, εγω ήθελα να σου κάνω ένα ερώτημα.
    Εκείνος ο Θεός που λές ότι έχει, μέχρι πότε λές ότι θα'χει ? Το ξέρεις ότι η φορολογία του έχει φτάσει το 40% και έχει να πληρώσει και τα χαράτσια των οίκων του ? Χώρια ότι τώρα τον Δεκέμβρη έχει και τα τέλη κυκλοφορίας...
    ...για να μη σοβαρολογήσω και εγω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Απειρες φορες εχει συμβει Αριστεα αλλα δεν πτοουμαστε:) χα χα χα Κατι γινεται με το συμπαν και εκει που εισαι με τα 5, σου ερχονται ουρανοκατεβατα! Οχι πολλα, λιγα, απλα για να περασεις.
    Τα λεφτα δεν φερνουν την ευτυχια γενικοτερα. Ποτε μου δεν τα πεθυμησα ουτε κυνηγησα. Δεν μου εχει βγει σε κακο. Τελικα ανακαλυψα, λογω κρισης οτι μπορουμε να ζουμε και με λιγοτερα. α συμφωνησω με την valie, οτι δινεις παιρνεις:)
    Ειμαι σιγουρη οτι ειναι πλουσια η ψυχη σου ασχετως αν η τσεπη ειναι αδεια:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΄Ετσι είμαι κι εγώ! :)))
    Το ίδιο ανακάλυψα κι εγώ: ότι μπορώ και με λιγότερα...Αλλά δεν έχω παιδιά. Δεν ξέρω αν θα έλεγα το ίδιο στην αντίθετη περίπτωση!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εχω παιδια και ξερω οτι γινεται. Τα ειχαμε κακομαθει και εμεις με χιλιαδες αχρηστα ρουχα, παπουτσια, παιχνιδια. Τα παιδια χρειαζονται αγαπη και ποιοτικο χρονο. Οι υπερβολες ειναι περιττες. Καλημερουδια ξανα.

      Διαγραφή
    2. Χρειάζονται προφανώς και τα απαραίτητα. Για το κακομάθημα είμαι εναντίον ...μάνα δεν είμαι αλλά παιδαγωγός πάντα στη ψυχή!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
    3. Θα γινεις μια υπέροχη μανούλα όμως:)

      Διαγραφή