Τρίτη 14 Ιανουαρίου 2014

Αναζητώντας τις ρίζες του κακού....



“Προσέξτε τις σκέψεις σας, γιατί γίνονται λέξεις. 
Προσέξτε τις λέξεις σας γιατί γίνονται πράξεις. 
Προσέξτε τις πράξεις σας, γιατί γίνονται συνήθειες. 
Προσέξτε τις συνήθειές σας, γιατί γίνονται ο χαρακτήρας σας. 
Προσέξτε τον χαρακτήρα σας, γιατί γίνεται το πεπρωμένο σας.” 
 Indira Gandhi 



Περνάω την εβδομάδα παρατήρησης. 
Έτσι την ονόμασα.
Όχι των άλλων.
Περνάω την εβδομάδα της αυτο-παρατήρησης μου.
(Σας προϊδέασα νομίζω λιγάκι με το χθεσινό μου ποίημα)

Παρατήρησης των σκέψεων μου.
Των αντιδράσεων μου.
Του θυμού μου.
Κυρίως του θυμού μου!
Το πώς συμπεριφέρομαι στα γεγονότα.
Και πώς στις προκλήσεις των άλλων.
Καταδύομαι σε σπηλιές ανεξερεύνητες
για ένα ταξίδι παράξενο.
Δεν είναι εύκολο. Καθόλου.
Ήδη έχω χάσει μάχες.
Κι έχω πολλές φορές γυρίσει πίσω τρέχοντας.

Είναι πολύ εύκολο να επιστρέφουμε σε πρότερες συμπεριφορές, 
ειδικά αν αυτές μας είναι πιο βολικές.
Βλέπετε προτιμάμε τους εύκολους δρόμους.
"Γιατί πρέπει να πονάει η γνώση"; ρωτάμε.
"Γιατί τα καλά να απαιτούν κόπο";
Κι εγώ ρωτάω 
"γιατί όχι";

Έχω στο νου μου τους αθλητές και τον ιδρώτα που ρίχνουν.
Νομίζω ότι δεν χαρίζουν με τίποτα αυτόν τον ιδρώτα
ούτε τον ανταλλάσσουν!
Κάτι παραπάνω θα ξέρουν όλοι αυτοί ...οι αγωνιστές!





Καλημέρα στους συν-αγωνιστές μου!

@ριστέα


Αναγκαία προσθήκη κατόπιν δεκαεπτά σχολίων:
Η σημερινή μου δημοσίευση αφορά μια ενεργητική διαδικασία που μπορεί πιθανόν, 
το τονίζω πιθανόν, να βοηθήσει στην ενδοσκόπηση!
Είναι μία άσκηση που καλό είναι να γίνεται τακτικά 
αλλά δεν γίνεται διαρκώς,  
γιατί αλλιώς πάει περίπατο ο αυθορμητισμός κι άλλα πολλά!
Χρησιμοποιείται ως εργαλείο για να ελέγξουμε τη δημιουργία 
ή τον έλεγχο των συναισθημάτων, κυρίως του θυμού!


Η αυτογνωσία είναι φυσικά μια διαρκής προσπάθεια, χωρίς τέρμα!

59 σχόλια:

  1. Δύσκολη η αυτο-παρατήρηση γιατί θέλει αυτο-γνωσία. Μπράβο σου που το καταφέρνεις. Και ας χάνεις μάχες. Δείχνει ακριβώς αυτήν την πολυπόθητη αυτογνωσία.Συνήθως λέμε ένα σωρό δικαιολογίες για να δικαιολογήσουμε την κάθε μας συμπεριφορά. Και το ποίημά σου χθες μου άρεσε πολύ. Καλή συνέχεια. Συμφωνώ και εγώ με το ''γιατί όχι'' σου. Επειδή η γνώση πονάει και επειδή τα καλά απαιτούν κόπο.
    Καλή σου μέρα όλη μέρα!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χεχε! Δεν είπα ότι το καταφέρνω ! Είπα ότι θα το (ξανα)κάνω. Γιατί το παρακολουθώ κάποια συναισθήματα και συμπεριφορές πρώτον μου δίνει αξιόλογες πληροφορίες και δεύτερον με βοηθάει στη διαχείριση του θυμού και την αντιμετώπιση της αρνητικής κριτικής όπου και με τα δύο έχει ένα θεματάκι!
      Σε ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο σου!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  2. Καλή σου μέρα Αριστούλα μου με τα υπέροχα κείμενά σου !!!!!!!!
    Φιλάκια !!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. καλημερα και απο εδω Αριστεα μου!
    μεγαλο θεμα ανοιξες φιλη μου!
    προσωπικα προσπαθω να παρατηρω τα παντα γυρω μου.
    η αυτοπαρατηρηση ειναι δυσκολο κομματι για μενα.
    το καταφερνω δε το καταφερνω παντα δε το ξερω
    ξερω ομως πως προσπαθω.

    καλη συνεχεια συναγωνιστρια μου!

    φιλακια πολλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η παρατήρηση των πάντων γύρω μου ανέκαθεν ήταν στο πρόγραμμά μου λόγω σπουδών. Ένα φεγγάρι το έκανα μάλιστα και συστηματικά. Η εσωτερική παρατήρηση δεν είναι καθόλου εύκολη καθώς γρήογρα μπορείς να παρασυρθείς από τα συναισθήματα σου και να πάνε όλα περίπατο!
      Σήμερα τα χαστούκια ( μου προς εμένα) πήγαιναν σύννεφο!
      Αλλά πήγα καλύτερα από χτες!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  4. Καλή σου μέρα Αριστέα μου, ενδιαφέρουσα η εβδομάδα σου...εύχομαι μέσα από την παρατήρηση να διορθώσεις ότι δεν σου αρέσει πάνω σου...μπορεί να κουραστείς, σίγουρα όμως αξίζει να γινόμαστε καλύτεροι!!!
    Καλόν αγώνα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είναι θέμα να διορθώσω ό,τι δεν μου αρέσει. Είναι θέμα να μάθω να ελέγχω τα αδύνατα σημεία μου!
      Το μόνο σίγουρο; Αξίζει τον κόπο!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  5. εντάξει αυτόν τον αγώνα τα τελευταία χρόνια τον δίνω κάθε μέρα, φυσικά με αποτυχίες και επιτυχίες! Δεν έχει πάντα σημασία το αποτέλεσμα αλλά η σημασία που έχει να ανακαλύψουμε ότι αυτός ο αγώνας δίνεται για να πηγαίνουμε παρακάτω! σε φιλώ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο στόχος είναι πάντα η εξέλιξη Μαρία μου!
      Φιλιά πολλά!
      Καλή δύναμη στους αγώνες σου!

      Διαγραφή
  6. Διαρκής εκπαίδευση η ζωή μας, αγαπητή μου Αριστέα. Και οι καταδύσεις μέσα στον εαυτό μας συνεχείς, μέχρι το τέλος.
    Η άποψή μου, εντελώς περιληπτικά:
    Όλες οι καταδύσεις μάς δείχνουν πράγματα που δεν τα γνωρίζαμε, περικλείουν όμως και κινδύνους. Γι’ αυτό απαιτείται προσοχή.
    Οι ενοχές μας να περιορίζονται μόνο στα λάθη μας που έβλαψαν άλλους. Και να αμβλύνονται με την αποφυγή ίδιων λαθών, και με όποια επανόρθωση βέβαια.
    Ο άνθρωπος είναι αποτέλεσμα εξελικτικής διεργασίας κάποιων εκατομμυρίων ετών. Γι’ αυτό και είναι φορτωμένος ατέλειες. Αν ήταν δημιούργημα ενός αγαθού όντος, θα ήταν τέλειος.
    Περιττές λοιπόν οι ενοχές για τις ατέλειές μας. Αλλά αγώνας:
    «Νικάν αυτός αυτόν, πασών νικών αρίστη», είπαν οι πρόγονοι.
    Βρίσκω πολύ σημαντική και βαθυστόχαστη την ανάρτησή σου.
    Μια (μεταξύ άλλων) σχετική μου ανάρτηση
    http://arisalbis.blogspot.gr/search/label/%CE%A0%CE%B5%CE%AF%CF%81%CE%B1
    Καλή ημέρα, αγαπητή μου συναγωνίστρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι για όλα όσα σημείωσες φίλε Άρη!
      Το τέλειο ποτέ δεν ήταν στόχος μου καθώς εμπεριέχει μέσα του τη λέξη τέλος! Ποιος θέλει το τέλος σε μια διαδικασία όπως η ζωή που εξελίσσεται; Τέλος = θάνατος.
      Χαίρομαι που σου άρεσαν οι προβληματισμοί μου!

      Πάω να δω την ανάρτηση σου!

      Διαγραφή
    2. Και μόνο ο τίτλος σου ...τα λέει όλα!
      Εξαιρετικός , όπως πάντα!
      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  7. Καλημέρα Αριστέα!!!
    Εδώ και τρία χρόνια περίπου, βυθίζομαι στο πηγάδι της αυτοπαρατήρησης προσπαθώντας να αναγνωρίσω, να αναλύσω και να αλλάξω συμπεριφορές και συνήθειες μου... Τα καταφέρνω για λίγο κι ύστερα ξαναβουλιάζω στις ίδιες συνήθειες... Πολύ δύσκολο πράγμα τελικά η αλλαγή ιδίως όταν όλο το περιβάλλον ανθίσταται κι εσύ δεν έχεις τις δυνάμεις πλέον να πολεμήσεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το πισωγύρισμα είναι αναμενόμενο. Σιγουράκι! Το θέμα είναι να θυμόμαστε να επιστρέφουμε ...δριμύτεροι!
      Φιλάκια πολλά Σοφία μου!
      Κακή δύναμη ;-)

      Διαγραφή
  8. Και η γνώση πονάει και τα καλά απαιτούν αγώνα και κόπο !! Μπορεί στα ενδιάμεσα της προσπάθειας ,να κουραζόμαστε ,να βρίσκουμε αντιστάσεις απο τους γύρω ,πιστεύω όμως δεν πρέπει να καταθέτουμε "τα όπλα" της προσπάθειας ώστε να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι ! Καλή συνέχεια στην προσπάθεια ,αξίζει σίγουρα τον κόπο !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο σου Ολυμπία μου!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  9. Καλημέρα Αριστέα μου
    Διαρκής ο αγώνας
    της αυτοπαρατήρησης
    όπως κι ο αγώνας
    της αυτογνωσίας και
    του εξανθρωπισμού
    Δεν καταθέτουμε τα όπλα
    όπως εσύ αναφέρεις μπαίνουμε
    σαν τους αθλητές στον στίβο
    να αποκαθάρουμε κακές συνήθειες

    Σου στέλνω την σκέψη μου
    και φιλί αγωνιστικό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν μπορώ να φανταστώ νίκη χωρίς κόπο! Τι αξία έχει τότε;
      Φιλιά πολλά Ελένη μου!
      Καλό βράδυ να έχεις!

      Διαγραφή
  10. Δια βίου εκπαίδευση...
    όταν όμως κανείς είναι στούρνος σαν εμένα....
    ηττάται κατά κράτος.... συχνότατα.
    Όμως δεν παύουμε να παλεύουμε
    για την καλυτέρευση του χαρακτήρα μας
    και του περίγυρου μας.
    Κι όσο για το χαρακτήρα μας τον εκπαιδεύουμε και τον παιδεύουμε
    όσο αντέχει (ξέρει ο καθένας μας τις αντοχές του)
    όσο για τον περίγυρό μας.... εκεί πονάει....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό είναι πασταφλωρίτσα μου : να θυμόμαστε να συνεχίζουμε!
      Φιλάκια πολλά! ♥

      Διαγραφή
  11. Οι πολιτικοί να δεις πόσο ιδρώνουν :P
    Σκέφτονται πολύ, δουλεύουν πολύ(sic)!
    Γιαυτό παίρνουν αυτές τις αποφάσεις που κάνουν νόμους και περνάμε όλοι καλά......:P

    Φιλάκια:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Νομίζω πως είναι πολύ δύσκολο να κρίνεις αντικειμενικά τον εαυτό σου!
    Ταυτόχρονα όμως είναι και πολύ ιντριγκαδόρικο να "σκαλίσεις" τις πιο βαθιές σου σκέψεις, επιθυμίες και σε τελική ανάλυση πράξεις...
    Ευτυχώς που εγώ είμαι ΤΕΛΕΙΑ, δεν έχω τέτοιες... αναζητήσεις!!!
    (Πόσο να έχουν οι ντομάτες, άραγε??!!!)
    ;-)
    ΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ, Αριστέα μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρε, όσο και να έχουν, εγώ λέω να αγοράσω!!!
      Κι όχι μόνο για κάποιους άλλους (Γιάννα, αστειεύομαι, ε;;) αλλά κυρίως για μένα, αφού το ταξίδι προς την αυτογνωσία μου είναι μακρινό και μοιάζει με κατάδυση σε βαθιά και σκοτεινά νερά... Αυτό, που ο χαρακτήρας γίνεται πεπρωμένο, πολύ με ανησυχεί γιατρέ μου...

      Διαγραφή
    2. Η μία είναι τέλεια ή άλλη τα βρίσκει όλα χάλια! Ρε συμφωνήστε κάπου να κάμω ένα σχόλιο! αχαχα!
      Τρελοκομεία και τα δύο!
      Πέτρα μου η στάση σου δείχνει άτομο που τα παίρνει σοβαρά. Περισσότερες πιθανότητες έχεις εσύ λοιπόν από μένα!

      Τα λόγια της Γκάντι έτσι ; Σκιάζουν λιγάκι! Κι εγώ σκιάχτηκα!

      Φιλάκια και στις δύο!

      Διαγραφή
  13. Η αυτογνωσία Αριστέα μου είναι ένας διαρκής και καθημερινός αγώνας , η προσπάθεια είναι σκληρή και αφήνει αποτυπώματα . Ολοι μας γνωρίζουμε τα καλά και τα ΄΄κακά΄΄ μας , ο αγώνας είναι άνισος γιατί ποτέ δεν καταφέρνεις να εξισορροπείς όταν πρέπει στην προσπάθεια αναγκαστικά να εντάξεις και άτομα που σε κρατούν καθηλωμένη .
    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αμ δεν τα γνωρίζουμε όλοι. Αλλά ακόμα κι αν τα γνωρίζουμε πόσο προσπαθούμε να κοντρολάρουμε κάποιες συμπεριφορές πχ το θυμό;
      'Ανισος ο αγώνας αλλά και διαρκής πρέπει να είναι!
      Τα φιλιά μου Νικολίτσα μου!

      Διαγραφή
  14. Εαυτός! Αυτός ο άγνωστος...
    Ένδον σκάπτε ντάρλινγκ!!! Προσοχή στα απύθμενα μακροβούτια και τις σειρήνες!! ;))) Τα πρώτα εγκλωβίζουν κι οι δεύτερες καθηλώνουν!!
    Αν πρώτα εσύ δεν κολυμπήσεις στα μαύρα σου νερά γιατί να το κάνει ο άλλος;;; Είναι ωραίο και το σκοτάδι...Σου θυμίζει πόσο απαραίτητο είναι το φως!! ;)))) Δεν σε φοβάμαι... Σε εμπιστεύομαι!!
    Φιλιά πολλά!!!♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σκάπτινγκ σκάπτινγκ ατελείωτο! Να ήσουν από μια μεριά σήμερα ... όχι δεν θα θυμώσω...θα γελάσω! Για γέλια ήμουν! Αλλά πέρασα όμορφα τελικά!
      Σε ευχαριστώ πολύ για τη ψήφο εμπιστοσύνης!
      Με συγκίνησες καρδουλίνι μου!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  15. Η αυτογνωσία είναι το οδοιπορικό ενός εσωτερικού επαναπατρισμού. Πολύ δύσβατο ενίοτε... Και για να βελτιώσεις σεαυτόν πρέπει να ξεκινήσεις από εκεί.

    Συνάμα με τις ρίζες του κακού, ψάξε και για τις ρίζες του καλού!
    Ρίζες για το κακό θα βρεις και πολλές. Όλοι έχουμε άφθονες. Το θέμα είναι να βρεις τις μικρές ριζούλες του καλού και να διώξεις ότι τις εμποδίζει να μεγαλώσουν...

    Εδώ, χρειάζεται η άσκηση. Όχι μεγαλεπίβολες ανακοινώσεις και μεγάλους στόχους. Αλλά βατά πράγματα. Π.χ. για να κάνεις κάθε μέρα μια αμαρτία λιγότερη, έλεγε κάποιος γέροντας, πρέπει να σκέφτεσαι και μια αμαρτία λιγότερη. Αλλά κυρίως πριν πράξεις να σκέφτεσαι!
    Πολύ σκέψη, λίγα λόγια, τιθασευμένο το θυμοειδές. Και πότιζε το δεντράκι του καλού περισσότερο για να δυναμώσει. Μόνο μη το ποτίζεις καταναγκαστικά ή από αγγαρεία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μου άρεσε η προτροπή σου για τις ρίζες του καλού! Σε ευχαριστώ πολύ.
      Όσο για τα υπόλοιπα...πρόσθεσα συμπληρωματικά κι άλλο επεξηγηματικό κομμάτι στην ανάρτηση. Σε παραπέμπω εκεί λοιπόν!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  16. Το να παρατηρούμε και να προσπαθούμε να ερμηνεύσουμε τον εαυτό μας, συμφωνώ μαζί σου, είναι κάτι που πρέπει να κάνουμε! Γινόμαστε καλύτεροι άνθρωποι -νομίζω- έτσι. Γινόμαστε καλύτεροι και ως προς τον εαυτό μας, και ως προς τους άλλους.
    Το προσπαθώ, όσο μπορώ και όταν απαιτείται... αλλά ναι, ποτέ δεν είναι εύκολος αυτός ο δρόμος.
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή δύναμη θα σου ευχηθώ Έλλη μου! Κι αντοχές.
      Φιλάκια πολλά ! :))

      Διαγραφή
  17. καλή δύναμη στον αγώνα σου εύχομαι Αριστέα μου!!!
    Και μόνο το ότι θέλησες να μπεις σε αυτή την διαδικασία...για μένα λέει πολλά....την καλησπέρα μου και την αγάπη μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Δύσκολο ταξίδι!
    Κερδίζεις πράγματα αλλά μπορεί να χάσεις κιόλας θέλει προσοχή πολύ!
    Καλό ταξίδι Αριστάκι μου.
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σίγουρα θέλει προσοχή κάθε ενδοσκόπηση !
      Σε ευχαριστώ πολύ Ελενάκι μου!
      Να'σαι καλά!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  19. Η διαδικασία της αυτογνωσίας είναι πάντα επίπονη και τελειωμό δεν έχει! Ευτυχώς που κάνουμε και διαλείμματα...
    Με αγγίζει ιδιαίτερα και η σημερινή σου ανάρτηση, διότι βρίσκομαι σε μια τέτοια φάση, όπου μάλιστα έχει αρχίσει δειλά δειλά και πάλι το γκρέμισμα κι άλλων τοίχων!
    Ρίσκο, αγωνία και η χαρά της προσμονής για φως!
    Σίγουρα θα επιτύχω σε αρκετά, αλλά με ανησυχούν πάντα και τα σκοτάδια που μπορεί να συναντήσω...
    Θα φανώ δυνατή;

    Εύχομαι να τα πας περίφημα και ν' απολαύσεις και τούτο το ταξίδι!

    Γλαύκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα διαλείμματα χρειάζονται αρκεί να μην παρασύρουν. Είναι εύκολο να επιστρέψουμε σε συμπεριφορές γνωστές και συνηθισμένες. Βατές. Αλλά χωρίς αντίκρυσμα τελικά!

      Σου εύχομαι δύναμη στους αγώνες σου! Και πείσμα! Λατρεύω το πείσμα αν δεν θυμίζει κακομαθημένο παιδί!

      Φιλιά πολλά Γλαύκη μου!

      Διαγραφή
  20. Αυτό που λέει η ψυχή σου να κάνεις, Αριστέα μου! Είναι φτιαγμένη από καλά υλικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Δύσκολη η κατάκτηση, χρήσιμη η διαδικασία, εξαιρετική η παραίνεση σου. Καλούς δρόμους να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Μαρία μου! Όντως η διαδικασία μπορεί να είναι χρήσιμη πολύ :)))
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  22. Αριστέα μου,
    εβδομάδα αυτο-παρατήρησης!! Ωραία, εύχομαι να διορθώσεις αυτά που θέλεις! ;)
    Τα τελευταία δύο χρόνια, προσπαθώ να παρατηρώ όσο περισσότερο μπορώ τον εαυτό μου σε καθημερινή βάση για να γίνομαι καλύτερη.. δεν ξέρω αν το πετυχαίνω, μα είμαι σε καλό δρόμο!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βασικά θέλω να μπορέσω να διαχειρίζομαι καλύτερα το θυμό και τα αρνητικά συναισθήματα. Είναι μια άσκηση που βοηθάει να την κάνουμε από καιρό σε καιρό.
      Καλό δρόμο νιώθω την ανάγκη να σου ευχηθώ :)))
      Φιλάκια Κωνσταντίνα μου!

      Διαγραφή
  23. αυτογνωσία κι αν μας χρειάζεται και πολύ καλά το κάνεις Αριστεάκι μου... φιλάκια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Αγώνας ενάντια στο θυμό μας...πόσο δύσκολο και ποσό λυτρωτικό εν τέλει είναι αν το καταφέρεις... Προσπαθώ συχνά να ξεκινήσω τέτοιο αγώνα αλλά δεν έχω καταφέρει να ολοκληρώσω τη διαδικασία....το σώζω με το να κάνω πως δεν συμβαίνει τίποτα, αρκεί να το δεχτεί και ο συνομιλητής που τον τσακίζω όταν με πιάνουν τα δικά μου....
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαι ορισμένες φορές ολίγον τι ευέξαπτη και θέλω πολύ να κρατώ την ηρεμία μου περισσότερο. Πράγματι την κρατώ σε πολλές περιπτώσεις. Γιατί δεν μπορώ σε συγκεκριμένες καταστάσεις; Αυτό θέλω να...ανακαλύψω!
      Καλή μας δύναμη ;-)
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  25. Σε ευχαριστώ πολύ Μαρία Έλενα! :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. "Εδώ να μείνω ακόμα θα σαπίσω από σιγουράδα, τεμπελιά και καλοπέραση. Άνοιξε την πόρτα να φύγω. Είμαι άνθρωπος. Άνθρωπος πάει να πει πολεμιστής. Έξω ψυχανεμίζομαι θεριά που δαγκώνουν, ποτάμια που πνίγουν, φωτιές που καίνε. Θα βγω να πολεμήσω. Άνοιξε την πόρτα να φύγω."

    Μεγάλος Καζαντζάκης!
    Μακάρι να έχουμε όλοι μας αυτή την αποφασιστικότητα και την θέληση να παλεύουμε ν' ανοίγουμε πόρτες που θα μας οδηγήσουν στο Φως, μη λησμονώντας πως το πιο βαθύ σκοτάδι είναι λίγο πριν ξημερώσει. Εσένα δεν σε φοβάμαι, μικρή αριστούλα. Το να κάτσεις και να περάσεις απ' τις Θύρες της Περισυλλογής και της Αξιολόγησης είναι ο μισός δρόμος -ίσως και ο πιο δύσκολος. Τον έχεις διαβέι ήδη κι έχεις φτάσει στην διασταύρωση των Βέλτιστων Πράξεων. Και, δυστυχώς, δεν φτάνουν όλοι εκεί. Πολλοί δεν το επιλέγουν, κι άλλοι ζουν στην πλάνη του έχω-φτάσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το δεξί μου ημισφαίριο μέσα! Τη σιγουράδα την διάβασα "μπουγάδα" και λέω τι λέει το αστέρι μου; αχαχα!
      Άνθρωπος πάει να πει πολεμιστής Μακάρι να το θυμόμασταν καθημερινά αυτό!!!
      Μην παίρνεις όρκο! Τίποτα δεν έχω διαβεί. Πισωγυρίσματα κάνω διαρκώς. Αλλά θυμάμαι πού και πού να πεισμώνω και να προσπαθώ και να ξαναπροσπαθώ. Και πόσες φορές ακόμα θα ξεχαστώ ....
      Φιλιά πολλά κορίτσι μου!
      Καλή δύναμη και σε σένα που είσαι στο ξεκίνημά σου! ♥

      Διαγραφή
  27. Ίσως ένας λόγος που λάτρεψα το ποίημά σου πέρα από το ότι ήταν υπέροχο...ήταν και το ότι κάπου ταυτίστηκα..
    Να είσαι καλά...φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε όλο το σκεπτικό Μαρία μου!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  28. Έτσι είναι, πολλές φορές αντιδρούμε μηχανικά σε κάποια ερεθίσματα χωρίς να το συνειδητοποιούμε, χρειάζεται αυτοπαρατήρηση για να το αντιληφθεί αυτό κάποιος και πολλές φορές αυτά που ανακαλύπτει κανείς πονάνε..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που συμφωνούμε Γιώργο. Αρκεί να μην ξεχνιόμαστε και να επαναλαμβάνουμε τέτοιες ασκήσεις!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  29. Κι' είπε ένας άντρας, Μίλησε μας γιά την Αυτογνωσία.
    Κι' αυτός απάντησε λέγοντας:
    Η καρδιά σας γνωρίζει σιωπηλά τα μυστικά της μέρας και της νύχτας.
    Ομως τ' αυτιά σας διψούν γιά της γνώσης τον ήχο που σκορπίζει η καρδιά.
    Πρέπει να ντύσετε με λόγια αυτό που πάντα ήταν ντυμένο με τη σκέψη.
    Πρέπει με τ' ακροδάχτυλα να χαιδέψετε τ' ολόγυμνο κορμί των ονείρων σας.

    Ετσι να γίνει πρέπει.
    Η κρυμμένη πηγή της άνοιξης που φωλιάζει μες στην ψυχή σας, πρέπει ν' αρχίσει να κυλά μουρμουρίζοντας προς την θάλασσα.
    Κι' ο θησαυρός του ατέλειωτου βάθους πρέπει να βγει στο φως.
    Ομως μην πέσετε στο σφάλμα να ζυγιάσετε τον άγνωστο θησαυρό σας.
    Κι' ούτε να ψάξετε μ' ένα ραβδί στα βάθη της γνώσης.
    Ο μέσα κόσμος είναι μιά θάλασσα ανυπόταχτη κι' αμέτρητη.
    Μην πεις "Εύρηκα το μονοπάτι της ψυχής".
    Είναι καλύτερα να πεις, "Συνάντησα την ψυχή να περπατά πάνω στο μονοπάτι μου".

    Χαλίλ Γκιμπράν ο προφήτης
    μετάφραση Φώντα Κονδύλη - Κωστή Νικάκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μην πεις "Εύρηκα το μονοπάτι της ψυχής".
      Είναι καλύτερα να πεις, "Συνάντησα την ψυχή να περπατά πάνω στο μονοπάτι μου".

      Κλαυδία μου σε ευχαριστώ από καρδιάς!
      Να'σαι καλά!
      Φιλιά !

      Διαγραφή