Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2014

Στη χώρα του λα λα!



Όχι δεν τρελάθηκα.
Ούτε θα σας τραγουδήσω!
Η δημοσίευση είναι σοβαρή.
(τουλάχιστον λίγο παραπάνω από τη μισή)

Το βίντεο που ακολουθεί παρακάτω είναι μέρος από τις διαλέξεις 
της Δρ. Jill Bolte Taylor, νευροανατόμο του Πανεπιστημίου του Harvard.
Ένα πρωινό του Δεκεμβρίου το 1996, η Δρ.Taylor
ξύπνησε με ένα οξύ πόνο πίσω από το αριστερό της μάτι. 
Σύντομα συνειδητοποίησε ότι δεν επρόκειτο για συνηθισμένο πονοκέφαλο, 
αλλά για ένα σπάνιο είδος εγκεφαλικού το οποίο "έκλεινε" σταδιακά τις λειτουργίες του αριστερού ημισφαιρίου του εγκεφάλου της. 
Η Δρ. Taylor ανακάλυψε εκείνη τη μέρα, ότι δεν μπορούσε 
να περπατήσει, να μιλήσει, να διαβάσει, να γράψει,
 ή να θυμηθεί οποιαδήποτε πληροφορία για τη ζωή της μέχρι εκείνη τη στιγμή.
 Ανακάλυψε όμως παράλληλα ένα καινούργιο κόσμο τον οποίο αγνοούσε μέχρι τότε: το άγνωστο κατά κύριο λόγο, δεξί ημισφαίριο του εγκεφάλου της, 
τη "χώρα του λα λά"!


Αυτό το άγνωστο δεξί ημισφαίριο πιθανόν να μην χρησιμοποιούν επαρκώς 
όσοι έχουν κυρίαρχο  το αριστερό ημισφαίριο,
δηλαδή ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ανθρώπων.
(Σημ. Οι λειτουργίες των χεριών μας 
πηγαίνουν χιαστί με τα ημισφαίρια μας).
Όλοι χρησιμοποιούμε σε ένα βαθμό και τα δυο ημισφαίρια του εγκεφάλου μας, Όμως οι περισσότεροι έχουμε ένα κυρίαρχο ημισφαίριο, όπως έχουμε ένα κυρίαρχο χέρι, πόδι, μάτι και αυτί. Ο Δυτικός (κυρίως) πολιτισμός, έχει διαμορφωθεί βασιζόμενος στις λειτουργίες του αριστερού ημισφαιρίου του εγκεφάλου, τις οποίες θεωρεί πιο «φυσιολογικές» και αυτές ανταμείβει. Είναι το μέρος του εγκεφάλου που ονομάζουμε «Εγώ», η ταυτότητα μας: ποιοι είμαστε, πού ανήκουμε, τι πιστεύουμε, οι επιθυμίες, οι φόβοι, οι στόχοι μας κ.λ.π  
Τα δυο ημισφαίρια επεξεργάζονται πληροφορίες με διαφορετικούς τρόπους. Γνωρίζοντας αυτές τις διαφορές κατανοούμε τον εαυτό μας καλύτερα, αναγνωρίζουμε και αποδεχόμαστε τη μοναδικότητα των άλλων, είμαστε σε θέση να προσφέρουμε και να βοηθάμε τα παιδιά μας πιο αποτελεσματικά και ανοίγουμε νέες πόρτες προς την ενεργοποίηση μεγαλύτερου μέρους του εγκεφάλου μας. 
Το αριστερό ημισφαίριο επεξεργάζεται πληροφορίες με γραμμικό, αναλυτικό τρόπο: από το μέρος στο όλον, από τις λεπτομέρειες στο σύνολο. Αναλύει, κρίνει, εστιάζεται περισσότερο στο πρόβλημα.  
Το δεξί ημισφαίριο ξεκινά από το σύνολο (τη μεγάλη εικόνα, τη λύση) για να προχωρήσει στα μέρη. Είναι δημιουργικό και σκέφτεται έξω από όρια και τους περιορισμούς της λογικής. 
Η οργάνωση, η λογική επεξεργασία και η τακτοποίηση είναι χαραχτηριστικά του αριστερού ημισφαιρίου του εγκεφάλου. Φτιάχνει λίστες, προγράμματα και τ’ αναλύει ή τα κατατάσσει, ακολουθώντας μια λογική σειρά, ανακαλώντας τα με την ίδια ευκολία. Το δεξί ημισφαίριο συνθέτει και συνδέει πληροφορίες με βάση το νόημα που αυτές έχουν, μέσα στο πλαίσιο που βρίσκονται. Τα φαινομενικά αντίθετα του αριστερού ημισφαιρίου είναι για το δεξί ημισφαίριο απλά διαφορετικές όψεις μιας μεγαλύτερης εικόνας.
Η μνήμη και η επεξεργασία της σκέψης στο αριστερό ημισφαίριο είναι λεκτική. Αυτό το ημισφαίριο είναι υπεύθυνο για την κατανόηση των συμβόλων (όπως γράμματα, λέξεις), των αριθμών και των μαθηματικών ορισμών. Το δεξί ημισφαίριο σκέφτεται με εικόνες, ψάχνει το νόημα, θέλει τα πράγματα χειροπιαστά. Μια εικόνα αξίζει χίλιες λέξεις , και σε αυτές τις εικόνες υπάρχει χρώμα, κίνηση, ρυθμός, μυρωδιές και φαντασία.
Ο διαχωρισμός του χρόνου σε γραμμικό (παρελθόν – παρόν – μέλλον) είναι ιδιότητα του αριστερού ημισφαιρίου. Χρησιμοποιεί το παρελθόν (υποσυνείδητο) για να ερμηνεύσει το παρόν και να δράσει στο μέλλον. Στο δεξί ημισφαίριο ο μόνος πραγματικός χρόνος είναι το παρόν, στο οποίο υπάρχει διαισθητικά με βάση τις αισθήσεις που παίρνει από το περιβάλλον και την εσωτερική καθοδήγηση στο εδώ και τώρα (υπερσυνείδητο).
Χρειαζόμαστε τις λειτουργίες του αριστερού ημισφαιρίου του εγκεφάλου για να είμαστε αποτελεσματικοί και να συνδεόμαστε με τον υλικό, τρισδιάστατο κόσμο στον οποίο ανήκουμε. Τα ένστικτα του βιολογικού μας εαυτού, προσφέρουν και εξασφαλίζουν την επιβίωση μας. Η ποιότητα όμως της ζωής μας, η δημιουργικότητα, η ανθρωπιά μας, η ευτυχία, βρίσκονται στις ιδιότητες του δεξιού ημισφαιρίου το οποίο μας συνδέει με τα πάντα γύρω μας, το σύμπαν και την ανώτερη φύση μας. Η αγνότητα, η αυθεντικότητα, ο αυθορμητισμός είναι όλα χαρακτηριστικά του άγνωστου ημισφαιρίου που όλοι διαθέτουμε αλλά βρίσκονται σε αδράνεια.(...)  
 πηγή 
 

Τα εγκεφαλικά ημισφαίρια η λειτουργία τους και η σχέση τους με τη μάθηση 
ήταν το αντικείμενο της πτυχιακής μου εργασίας.
Κυρίως επικεντρώθηκα στις μαθησιακές δυσκολίες.
Βλέπετε, τα παραδοσιακά διδακτικά μοντέλα έχουν στηριχθεί 
στη λειτουργία του αριστερού ημισφαιρίου, 
μέσω της ανάπτυξης της γλώσσας και της λογικής, 
χωρίς να λαμβάνονται υπόψη χαρακτηριστικά του δεξιού ημισφαιρίου, 
όπως η διαίσθηση, ο αυθορμητισμός, η φαντασία.
Είναι κρίμα να μην βοηθάμε τα παιδιά μας να μάθουν 
με τον τρόπο που μπορούν να μάθουν!

Η ενεργοποίηση του δεξιού ημισφαιρίου μπορεί να 
επιτευχθεί με το να χρησιμοποιούμε και το αριστερό μας χέρι
κυρίως όταν προσπαθούμε να γράψουμε με αυτό.



-Και γιατί να το ενεργοποιήσουμε καλέ; Αφού διαρκώς παραπονιέσαι για αυτό!
Κάνεις λάθη στο πληκτρολόγιο, έχεις πρόβλημα προσανατολισμού,
αφαιρείσαι, ξεχνάς, κάνεις αντιμεταθέσεις,
άλλα θες να γράψεις κι άλλα γράφεις 
(ειδικά όταν είσαι σε περιόδους κρίσης)
(θα ξεχάσω τα μαργαριτάρια-τούβλα που έχεις πετάξει κατά καιρούς 
και ανοίγεις τρύπες στους ανυποψίαστους;)

-Ναι, αλλά μη με ρωτάς μετά πώς μου έρχεται η όρεξη για δημιουργία!
Νομίζω ότι δουλεύοντας και με τα δύο χέρια βάζω σε λειτουργία το δεξί 
κι αυτό έπειτα συνεχίζει δημιουργικά και κατεβάζει ιδέες.

Τώρα, αν αμέσως μετά έρθω στο πληκτρολόγιο, 
έχω μεγάλο πρόβλημα στο να γράψω σωστά, ακόμα κι απλές λέξεις, 
αλλά συνήθισα πλέον: "ουδέν καλόν αμιγές κακού"!



Για όσους θέλουν να βρουν ποιο είναι το δικό τους κυρίαρχο ημισφαίριο
υπάρχει ένα τεστ. 
Είναι στα αγγλικά, διαρκεί μισό λεπτό
κι απαιτεί μία ταχύτητα στις απαντήσεις μας.
Αλλά πραγματικά εκπλήσσει με τα αποτελέσματά του.
Περιττό να σας πω τα δικά μου, ε;!

Για να μεταβείτε άμεσα στο τεστ πατήστε εδώ.

Καλή σας μέρα
@ριστέα
_________________________________________________

Η αυτο-παρατήρηση συνεχίζεται.
Επίσης το Συμπόσιο Ποίησης (όπου δέχομαι καθημερινά
στο mail μου εξαιρετικές δημιουργίες)
αλλά και το 5ο Παιχνίδι με τις λέξεις στο TEXNIS STORIES.

84 σχόλια:

  1. Αριστέα μου καλημέρα! Έκανα το τεστ σου, αλλά το φαντάστηκα το αποτέλεσμα γιατί είμαι αριστερόχειρας. Όταν πήγα νήπιο...τότε...πριν πολλά χρόνια, η δασκάλα μου θεώρησε λάθος το πιάσιμο του μολυβιού με το αριστερό και με υποχρέωσε να αλλάξω....σήμερα γράφω με το δεξί, πληκτρολογώ και με τα 2, αλλά όλες οι υπόλοιπες κινήσεις γίνονται με το αριστερό που υπερτερεί και μυικά και κινητικά. Πάντως μου άρεσε η ανάρτηση σου γιατί όσες έχω διαβάσει δεν είχαν αναλυτικές πληροφορίες για τις λειτουργίες που είναι συνδεδεμένες με τα ημισφαίρια του εγκεφάλου.
    Σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Σίνα μου! Αχ πόσα θα είχα να πω για τα αριστερόχειρα παιδιά και τα εγκλήματα που έχουν διαπραχθεί εις βάρος άπειρων παιδιών!
      Εκείνο που με τρομοκρατεί είναι ότι παρά τα σεμινάρια και την ενημέρωση των εκπαιδευτικών εξακολουθούν σποραδικά να απατώνται απαρχαιωμένες αντιλήψεις.
      Πολλές έρευνες προσπαθούν να μειώσουν την ύπαρξη των διαφορών. Το βίωμα της Δρ. Jill Bolte Taylor έρχεται να ανατρέψει όλους θέλουν να υποστηρίξουν ότι είναι μύθος όλη η υπόθεση!
      Κι εγώ από τη δική μου πλευρά πόσα έχω να πω! Και παρ' ότι δεν έμαθα ποτέ με ποιο χέρι ξεκίνησα κι αν με πίεσαν να αλλάξω ξέρω ότι η υπερίσχυση του δεξιού μου ημισφαιρίου είναι φανερή σε πολλές καθημερινές μου συμπεριφορές. Ευχή και κατάρα μαζί αν μπορώ να τολμήσω τόσο βαριά κουβέντα!
      Σε φιλώ γλυκά!

      Διαγραφή
  2. Πολύ ενδιαφέρον άρθρο!!!!!!!! Το έκανα το τεστ και πραγματικά εντυπωσιάστηκα..Καλή σου μέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ κοπέλα μου!
      Όντως είναι για πολλούς έκπληξη τα αποτελέσματα! Για μένα ήταν επιβεβαίωση!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  3. Πολύ ενδιαφέρον Αριστέα...
    Γνωρίζω πολλούς αριστερόχειρες και εντόπισα πολλά χαρακτηριστικά τους...
    Νομίζω πως τώρα μπορώ να τους καταλάβω καλύτερα και σε κάποια σημεία να τους δικαιολογώ πιο εύκολα, αφού όλα είναι θέμα ημισφαιρίου...
    Σου στέλνω καλημέρα και πάω να κάνω το τεστ!
    **Αννιώ**

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι αφάνταστα που το είδες από αυτή την πλευρά Αννιώ μου! Πραγματικά μερικές φορές μου έρχεται να βάλω τα κλάματα. Θέλω να φωνάξω.. ξέρω ποιο είναι το σωστό αλλά εκείνη τη στιγμή μια μαύρη κουρτίνα δεν με αφήνει να σκεφτώ. Αντίθετα η φαντασία οργιάζει ενώ η διαίσθηση μου είναι τις πιο πολλές φορές ολόσωστη!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  4. o ενας απο τα διδυμα χρησιμοποιει περισσοτερο το αριστερό χερι ,δεν τον πιέζω για το δεξί ,αλλά χρησιμοποιει και τα δυο προς το παρον....
    όσο για τα λάθη ,ουδείς αλάνθαστος!
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και τα δύο σου τα διδυμάκια Νάσια μου είναι απίστευτα! :)))
      Μου έχει κάνει εντύπωση το λεξιλόγιο τους, το θάρρος τους και η ετοιμολογία τους για την ηλικία που έχουν! Μπράβο τους!
      Και μπράβο που χρησιμοποιεί ελεύθερα και τα δύο χέρια.
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  5. Καλημέρα!...Διάβασα με ενδιαφέρον όσα μας γράφεις...δεν τα γνώριζα όλα αυτά για τα ημισφαίρια...εγώ είμαι δεξιόχειρας προσπαθώ όμως και με το αριστερό...
    Όμορφη μέρα να έχεις Αριστέα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Χρυσούλα! Η αλήθεια είναι ότι ασχολήθηκα αρχικά λόγω πτυχιακής και το θέμα δεν το είχα επιλέξει εγώ, αλλά μαζί με τη συμφοιτήτρια και φίλη που τη συγγράψαμε. Έπειτα όμως ασχολήθηκα με το θέμα λόγω του ότι ασχολήθηκε με τις μαθησιακές δυσκολίες κι είχα αριστερόχειρους μαθητές.
      Μπράβο σου που χρησιμοποιείς και τα δύο. Βοηθάει σε πολλά!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  6. Καλημέρα Αριστέα! Πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση και η πτυχιακή σου το ίδιο! (Η δική μου διπλωματική ήταν για τη φορολογική ισότητα, αλλά από τότε που μπήκαμε στο μνημόνιο τα 'χω σκίσει τα πτυχία μου!)
    Εγώ είμαι αριστερόχειρας στις εργασίες που απαιτούν λεπτές και ακριβείς κινήσεις και δεξιότητα των δακτύλων και δεξιόχειρας στις εργασίες που απαιτούν μυϊκή δύναμη. Σε κάποια πράγματα χρησιμοποιώ εξίσου και τα δυο χέρια. Έκανα και το τεστ και το επιβεβαίωσα: 53% δεξί , 47% αριστερό.
    Ευχαριστούμε για το μάθημα αυτογνωσίας. Τουλάχιστον τώρα όταν με λένε τσαπατσούλα (ακατάστατη), θα ' χω να λέω πως φταίει το δεξί μου ημισφαίριο!
    Να ρωτήσω κι εγώ κάτι προς τους αριστερόχειρες; Αντιμετωπίσατε ποτέ πρόβλημα στην καθημερινότητά σας λόγω αυτής της "ιδιαιτερότητας";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Σοφία μου!
      αχαχα! Γελάω με το θέμα της διπλωματικής σου! :)))
      Εγώ έβγαλα ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό στο δεξί παρ'όλο που το χέρι που γράφει γρήγορα κι έχει μυική δύναμη είναι πια το δεξί. Θέμα εξάσκησης; Όμως σε πολλές περιπτώσεις η πλευρίωση μου δείχνει ότι όλα μέσα μου είναι λιγάκι συγκεχυμένα!

      Αριστερόχειρας δεν είμαι αλλά συχνά έχω προβλήματα. Κυρίως με τον προσανατολισμό μου ( δεν κάνω για συνοδηγός με τίποτα) με τη βραχυπρόθεσμη μνήμη και την αποστήθιση αριθμητικών ψηφίων. και πολλά άλλα. Τα περισσότερα συμπτώματα μου συμβαίνουν αμέσως μετά την ενασχόληση μου με κατασκευές, ζωγραφική ή εντατικής σκέψης γύρω από κάποιο θέμα που με απασχολεί.
      Ευτυχώς που οι εξετάσεις ήταν πάντα πρωινές πριν κουράσω το κεφαλάκι μου!
      Φιλιά πολλά! ♥

      Διαγραφή
    2. Σοφία ναι! Ο κόσμος είναι σχεδιασμένος για τους δεξιόχειρες, υπάρχουν πολλά πράγματα που ούτε πάει το μυαλό. Παράδειγμα το μπρίκι, η θα το πιάνω με το καλό μου αριστερό χέρι και η εσοχή θα είναι στη λάθος πλευρά ή με το κακό, όπως και να έχει δυσκολεύομαι να το χρησιμοποιήσω. Πολλά μαχαίρια έχω μονές λεπίδες που λειτουργούν από τα δεξιά, το ίδιο και τα ξεφλουδιστήρια. Για ορισμένα ψαλίδια καλύτερα να μην πω, ούτε να τα πιάσω δεν μπορώ. Και ο κατάλογος συνεχίζεται..

      Διαγραφή
    3. Α, και ο δυτικός τρόπος γραφής για το δεξί χέρι είναι, με το αριστερό είναι άβολος..

      Διαγραφή
    4. Η χειρότερη εμπειρία που είχα εγώ ήταν σε κάτι εξεταστικά κέντρα όπου το θρανίο ήταν ενωμένο με τη θέση που κάθεσαι. Το σήκωνες, καθόσουν, στηριζόσουν στο δεξί χέρι κι έγραφες! Επί τρεις ώρες το χέρι μου το αριστερό έγραφε στον αέρα και μάταια προσπαθούσα να βρω βολική θέση

      Διαγραφή
    5. Ναι, ξέρω ακριβώς ποια θρανία εννοείς, είχε και στη σχολή μου κάτι τέτοια. Ευτυχώς όμως δεν μου έτυχε ποτέ αίθουσα που να έχει μόνο αυτά..

      Και κάτι για το μυϊκό που είπες, εμένα υπερτερεί και μυϊκά το αριστερό, να φανταστείς στο γυμναστήριο όταν κάνω βαράκια κουράζεται πιο γρήγορα το δεξί!

      Διαγραφή
    6. Σας άφησα να τα βρείτε μεταξύ σας εσείς που καταλαβαινόσαστε ♥

      Διαγραφή
  7. Καλημέρα Αριστέα μου
    Πολύ ενδιαφέρον το θέμα σου σήμερα
    Πάω να κάνω το τεστ...χρησιμοποιώ σχεδόν
    εξίσου τα δυο χέρια...μόνο που γράφω με το δεξί
    στα υπόλοιπα υπάρχει σχεδόν μια ισομέρεια

    φιλάκι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δημιουργικοί άνθρωποι άνθρωποι σαν κι εσένα Ελένη μου που δημιουργούν με λυρισμό, μουσικότητα και φαντασία είναι πασιφανές ότι έχουν άνεση και καλούς συνδέσμους ανάμεσα στα δύο ημισφαίρια ( όπου κι αυτό πιστεύω ότι είναι το πιο επιθυμητό)
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  8. Καλημερα Αριστεα μου!
    Εχθες εγραψα σε ενα χαρτι κατι για το δευτερο εγω μου και σημερα ερχομαι εδω και ανακαλυπτω αυτη την αναρτηση,
    Τυχαιο; Δε νομιζω...
    Πολλα πραγματα εμαθα σημερα!
    Ευχαριστω!

    Φιλακια πολλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που ήταν ενημερωτική η δημοσίευση μου κι έμαθες κάποια πράγματα Κικίτσα μου! :)))
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  9. Καλημέρα Αριστέα. Το τεστ το έκανα (φαντάζομαι θα κατάλαβες τι ψάρια έπιασα!), αλλά θα πω και πάλι αυτό που...γράφω συνεχώς εδώ και μέρες, σχεδόν παντού: όλα είναι σχετικά! (το άρθρο πολύ ενδιαφέρον, προφανώς όμως τα 2 ημισφαίρια λειτουργούν ως συγκοινωνούντα δοχεία, αφού συγκατοικούν! )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το κατάφερες βρε θηρίο παρ' ότι στα αγγλικά; Μπράβο σου!
      Φυσικά και το τεστ μία κατεύθυνση δίνει. Δεν είναι επιστημονικό ή διαγνωστικό εργαλείο. Έχουν συνδέσμενους και επικοινωνούν μεταξύ τους τα ημισφαίρια. Στη περίπτωση της μη επικοινωνίας θα είχαμε εξάλλου σοβαρό πρόβλημα όπως της Δρ. Jill Bolte Taylor όταν έπαθε το εγκεφαλικό.
      Πολλές έρευνες θέλουν να βγάλουν μύθο την επίδραση του δεξιού ημισφαιρίου. Ας έρθουν να μου το πουν εμένα στις στιγμές που νιώθω τη μαύρη κουρτίνα μπροστά μου. που θέλω να πω μπριάμ και λέω μπριγιάν! Δεν μπορείς να πεις...έχω θησαυρούς από μαργαριτάρια!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  10. Καλημερούδια!!! Ελα τρέλανέ με με την εγκεφαλοανάρτηση επιτέλους!!!! Θα το διαβάσω με την ησυχία μου , θα κάνω και τα τέστια κι αλοίμονό σου αν δεν με βολεύει η απάντηση!!!
    Χαχαχαχα!!! Ηρθα και good bye!!!!! Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχαχα! Εγκεφαλοανάρτηση !!!
      κανονικά θα έπρεπε να στην αφιερώσω συναδέλφισσα δεξιοκατειλημμένη!

      Διαγραφή
  11. Αυτό ήταν... ένας τενεκές να πάω να πεταχτώ μόνη μου υπάρχει;
    Σίγουρα θα είμαι η μοναδική που δεν δουλεύει κανένα ημισφαίριο!!!

    Πέρα από την πλάκα, ποτέ δεν πρέπει να σταματάμε να ασκούμε
    το μυαλό μας γιατί τότε μας εγκαταλείπει κι αυτό... σε κάθε ηλικία
    τα τέστ παρατηρητικότητας και μνήμης είναι απαραίτητα...
    Καλημέρα Αριστέα μου
    να είσαι καλά ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχαχα! Για σένα Λεβίνα μου γλυκιά ισχ'υει ότι έγραψα στην αγαπημένη μου Ελένη: "Δημιουργικοί άνθρωποι άνθρωποι σαν κι εσένα που δημιουργούν με λυρισμό, μουσικότητα και φαντασία είναι πασιφανές ότι έχουν άνεση και καλούς συνδέσμους ανάμεσα στα δύο ημισφαίρια ( όπου κι αυτό πιστεύω ότι είναι το πιο επιθυμητό).
      Σωστή η παρατήρησή σου στο τέλος. Διαρκής εξάσκηση γιατί ό,τι το αφήνουμε ...μας αφήνει!
      Φιλιά πολλά Λεβίνα μου!

      Διαγραφή
  12. Το πήρα χαμπάρι από το κείμενο πως κατά πάσα πιθανότητα λειτουργώ με το δεξί ημισφαίριο αλλά το επιβεβαίωσα και με το τεστ :-)
    Πάρα πολύ ενδιαφέρουσα η σημερινή σου ανάρτηση Αριστέα μου!
    Με ενδιαφέρουν πάρα πολύ τέτοιου είδους κείμενα και πιστεύω πως θα ανακάλυψες πολύ όμορφα πράγματα κάνοντας τη πτυχιακή σου!
    Καλημέρα και πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χορεύτρια με την κίνηση και τη μουσικότητα μέσα της πώς θα ήταν δυνατόν να μην έχει σε λειτουργία το δεξί ( υπέρ του αριστερού;)
      Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  13. Αριστεα καλημερα , πολυ ενδιαφεροντα οσα διαβασα και ηταν μια καλη να χρησιμοποιουμε το αριστερο μας χερι , που το εχω ξανακουσει αλλα δεν θυμομουν το γιατι, φιλιά !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. καλη σου μερα!!! πολυ ωραιο κειμενο!! απο μικρη παντα χρεισημοποιουσα και τα 2 χερια παρολο που γραφω με το δεξι!!!φιλια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Σοφία και καλώς όρισες στα μέρη μου!
      Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε! Κι εγώ αν και ξέρω πώς κυρίαρχο είναι το δεξί γράφω με το δεξί. Λογικά θα έπρεπε με το αριστερό.
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  15. Το κανα το κανα κυρία Αριστέα!!!! 50%-50% με έβγαλε!! Αρα ή κατάφερα να ξεγελάσω το τεστ ή χρίζω παρακολούθησης!!! Χαχαχαχα!!!
    Πάντως πολύ ενδιαφέρον άρθρο κι η κυρία αν και μας έβγαλε τον εγκέφαλο στην φόρα πολύ σωστή μου φάνηκε για επιστημόνισσα εννοώ!!! :))))
    Αναρωτιέμαι αν ξανακάνω αργότερα ή σε λίγους μήνες το τεστ αν θα είναι τα ίδια αποτελέσματα!!
    Εχω την εντύπωση ότι κάποια πράγματα μπορεί να ναι και πιο ρευστά αναλόγως τις καταστάσεις και τις εμπειρίες που βιώνουμε μια συγκεκριμένη στιγμή της ζωής μας...
    Να μην τα ανάγω δηλαδή όλα στην βιολογία και φυσιολογία πως λέγεται, καθότι και κοινωνιολόγος, καταλαβαίνεις!!! ;))))
    Θα ήθελα πολύ να διαβάσω και την πτυχιακή σου!! Την έχεις δημοσιεύσει πουθενά;;; Σε άρθρο;;Το ξέρεις ότι μπορείς να δημοσιεύσεις πτυχιακές και διπλωματικές!
    Τώρα όσο για τα χέρια, δεξιόχειρας είμαι αλλά προσπαθώ ταυτόχρονα να κάνω πολλά πράγματα και να μαι και συγκεντρωμένη.. Να διαβάζω, να ακούω μουσική , να βλέπω τηλεόραση (κάνοντας ζάπινγκ ή κι όχι) και ταυτόχρονα να κρατάω σημειώσεις!! Δεν ξέρω αν είναι σωστό αλλά το κάνω χρόνια αυτό...
    Το κακό είναι τελευταία ξεχνάω και μιλάμε είχα μνήμη ελέφαντα..
    Ασε να τελειώσω εδώ το σεντονάκι!! Τα υπόλοιπα σε mail!!
    Υπέροχη ανάρτηση Ουάτσον!!! Κιπ σκάπτινγκ!! Χαχαχαχα!!!!
    Μάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μόνο 50%-50%; Περίμενα περισσότερα από εσάς μικρή μου !
      αχαχαχα! Κι ήθελα να σας αφιερώσω την ανάρτηση! :)))) ν Αλλά το ξέχασα! Έτσι κι αλλιώς δεν είναι επιστημονικό εργαλείο (εμένα με έβγαλε 58% δεξί)!
      Σωστά παρατηρείς ότι " κάποια πράγματα μπορεί να ναι και πιο ρευστά αναλόγως τις καταστάσεις και τις εμπειρίες που βιώνουμε μια συγκεκριμένη στιγμή της ζωής μας". Εγώ τις ονομάζω "Περιόδους κρίσεις". Όταν είμαι σε κρίση δεν μπορώ να κάνω πολλά πράγματα σωστά. Αν έχω χρόνο θα το εκμεταλλευτώ και θα δημιουργήσω. Αν πιεστώ να γράψω στο πληκτρολόγιο θα τα κάνω όλα μαντάρα! Κανονικά θα έπρεπε κι αυτό το σχόλιο που σου γράφω να το αφήσω αδιόρθωτο ....για να γελάσεις! Υποφέρω να γράψω και κυρίως να με διορθώνω μετά! Ευτυχώς που μαρκάρονται με κόκκινο τα λάθη μου και τα εντοπίζω αμέσως!
      Η Πτυχιακή αν και βαθμολογήθηκε με 10 δεν δημοσιεύτηκε κάπου πέρα από τη βιβλιοθήκη της σχολής ( από όσο γνωρίζω- κατά το ήμισυ είναι δική μου , αφού τη συνέγραψα με συμφοιτήτρια και φίλη. Κάναμε κι έρευνα σε Ιατροπαιδαγωγική Υπηρεσία αλλά όαλ αυτά εν έτη 1992-93. Από τότε έως σήμερα ( ειδικά στο κομμάτι της Έρευνας μας σίγουρα θα έχουν αλλάξει).
      Σε άρθρο 358 σελίδες (με το παράρτημα) κομματάκι δύσκολο.
      Για τα χέρια σου ήμουν σίγουρη τι θα μου έγραφες. Δημιουργικό μου πλασματάκι εσύ!
      Τελευταία ξεχνάω κι εγώ πολύ ( εμένα έχει 2-3 χρόνια αυτή η κατάσταση) κι όλοι μου λένε ότι είναι της ηλικίας. Κάποτε κι εγώ είχα δυνατή μνήμη κυρίως όμως μακροπρόθεσμη. Με τη βραχυπρόθεσμη παιδευόμουν για αυτό και μάθαινα κιναισθητικά κι ακουστικά προκειμένου να αποστηθίζω( δηλαδή περπατούσα και διάβαζα δυνατά!)
      χεχε! Σεντόνι πρέπει να άπλωσα κι εγώ!
      Το Σάββατο στο μέιλ! Να περάσει το Συμπόσιο ε; Εννοώ η ανάρτηση των ποιημάτων! Το ΣΚ θα είμαι σε ηθελημένη χαλάρωση!
      Φιλιά!!!!!

      Ουάτσον; Κιπ σκάπτινγκ; Δεν παίζεσαι λέμε!

      Διαγραφή
    2. Χαχαχαχα!!! Κι εγώ νόμιζα ότι θα χα πιο πολύ δεξί αλλά μάλλον ξεγέλασα το τεστ!!!! Η άτιμη!!!! χιχιχι!!!!
      Πάντως για να σου δώσω να καταλάβεις για τι πράμα μιλάμε, αν έχεις δει μια σκηνή στην Πολίτικη κουζίνα που για να προσανατολιστούν τα γερόντια αριστερά ή δεξιά μια γυρνάν από δω μια από κει, ε, έτσι κάνω κι εγώ!!!! Χαχαχαχα!!!! Ωχ νομίζω χρήζω εξέτασης καθότι πολύ μου επιβάλλω τα πρέπει και δεν έχω απελευθερωθεί ακόμα 100%!!! Να γίνει της ανωμαλίας λέμε με το δεξί το ημισφαίριο!!!! Χαχαχα!!!
      Φιλάκια πολλά και σε ευχαριστώ πολύ πολύ για την υπέροχη κι ενδιαφέρουσα ανάρτηση!! Το δεξί μου ημισφαίριο την εκτίμησε δεόντως και ξοπίσω και το αριστερό!!! Χιχιχιχιχι!!!! Ζυγός παιδί μου!! Η ισορροπία θα με φάει!!! Και γω με το ζόρι θέλω να μαι ανισόρροπη!!!! χαχαχα!!!
      Μάκια!!!!

      Διαγραφή
    3. αχαχαχαχα! Α ρε τρελοκομείο! Που είσαι και ζυγούλι. Όχι η Κάτια. Το ζωδιακό να ξέρεις το πάω κάργα ένεκα της κολλητής μου! Ε βέβαια έτσι εξηγείται ΤΟ χιούμορ. Τώρα για το δεξί και τα συναφή είναι μάλλον τα προβλήματα μας με τους συνδέσμους και την επικοινωνία. Κάτι θα έχουν οι γέφυρες όχι το ίδιο το δεξί. Δεν είδες η Φλώρα; 87% αλλά καμία γκρίνια σαν κι εμάς!

      Όσο για τον προσανατολισμό ακόμα κάνω το σταυρό μου για να βρω το δεξί.
      Αλλά τον πίνακα που ΘΑ κάνω το ΣΚ για τον ΄νικητή να ξέρεις τον είδα εικόνα και τον σπάω στα επιμέρους αυτές τις μέρες μέχρι να τον ξανασυνθέσω! Παρ' το αυγό και κούρευτο δηλαδή!
      Φιλούρες ζυγουλίνι μου! ♥

      Διαγραφή
    4. Είπες πως περπατούσες και διάβαζες δυνατά και μου θύμισες την εποχή που έδινα πανελλαδικές. Περπατούσα στο μπαλκόνι του σπιτιού και έλεγα την ιστορία με το βιβλίο παραμάσχαλα. Με είχε δει όλο το χωριό! Αλλά δε μ' ένοιαζε! Γιατί όσο το αριστερό μου ημισφαίριο παπαγάλιζε την ιστορία, το δεξί ημισφαίριο ονειρευόταν τη ζωή!
      Τι μου θύμισες τώρα! Όσο για τον προσανατολισμό, άστο καλύτερα!

      Διαγραφή
    5. Έτσι ακριβώς κι εγώ Σοφία, ειδικά στις πανελλήνιες, ειδικά για την ιστορία, δεν γινόταν διαφορετικά.Κι εγώ στο μπαλκόνι, καλοκαίρι του 1988 !
      χεχε! Κι εμένα τι μου θύμισες!!!

      Διαγραφή
  16. Εντάξει σούπερ ενδιαφέρουσα ανάρτηση Αριστάκι μου,το τεστ το είχα κανει και στο παρελθόν αλλά το ξαναέκανα,γιατί είχα περιέργεια να δω αν θα έβγαζα το ίδιο και ναι!Χρησιμοποιώ εξίσου και τα δύο ημισφαίρια και όχι δεν είμαι αριστερόχειρ αλλά εδώ και κάτι χρόνια "έπιασα" τον εαυτό μου ασυνείδητα να χρησιμοποιεί και τα δύο!
    Πάω να κάψω λίγα ακόμη εγκεφαλικά κύτταρα χιχι
    Φιλί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να'σαι καλά Μιραντάκι μου! Κι εγώ το έκανα και δεύτερη φορά ( με απόσταση χρονική ) τα ίδια έβγαλε φυσικά αλλά νομίζω ότι κάποια αξία έχει η πρώτη φορά!
      Κι εγώ κάπως σαν κι εσένα στα χεράκια!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  17. Αυτό δεν ήταν ανάρτηση: ΑΝΑΡΤΗΣΑΡΑ ήταν!!!
    Σου έχω ξαναπεί πως από τη φύση μου είμαι δεξιόχειρας αλλά το υπέρμετρο πείσμα μου με έκανε να χρησιμοποιώ ικανοποιητικά και το αριστερό μου χέρι!
    Έκανα το τεστ και σοκαρίστηκα! Βγήκε 44 το αριστερό και 56 το δεξί!!! (Θα τα περίμενα αντίθετα!)
    (Αυτό σημαίνει πως το πείσμα μου ξεπέρασε τη φύση μου???)
    ΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την ετοίμαζα καιρό :) Αλλά άξιζε! Έγινε με την παρότρυνση της αγαπητής μας Μαριλένας γιατί βρεθήκαμε να αντιμετωπίζουμε συχνά τα ίδια προβληματάκια !
      Ναι το θυμάμαι ότι από πείσμα χρησιμοποιείς εξίσου καλά και το αριστερό ( και καλά κάνεις βέβαια!)
      Α! Εκπληκτικό το αποτέλεσμα! Πραγματικά! :))))
      Φιλάκια!!!!

      Διαγραφή
  18. Πάντα ευχαριστιέμαι τις αναρτήσεις σου, αλλά όταν παίζεις στο γνωστικό σου πεδίο, είσαι αξεπέραστη! Εξαιρετικός χειρισμός, σε ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα.
    Τώρα, φαίνεται ότι η επί μακρόν εξάσκηση σε μουσικό όργανο που απαιτεί και τα δύο χέρια, κάτι κάνει στον εγκέφαλο, γιατί το τεστ με έβγαλε 60/40 υπέρ του δεξιού ημισφαιρίου, αν και δεξιόχειρας και με "κακοήθη υπερτροφία της λογικής".
    Φιλιά πολλά και καλή επιτυχία σε ότι προσπαθείς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα λόγια σου Άννα μου με τιμούν αφάνταστα!
      χεχε! Νομίζω ότι απάντησες μόνη σου στο αποτέλεσμα έκπληξη που έβγαλες! Εσύ ξεπέρασες κι εμένα ( 58% δεξί)!
      Ελπίζω να μην αντιμετωπίζεις τη μαύρη κουρτίνα που έχω εγώ ορισμένες φορές που είμαι συναισθηματικά φορτισμένη ή πνευματικά κουρασμένη! (Σε τέτοιες περιπτώσεις ενώ ξέρω την απάντηση σε μια ερώτηση για παράδειγμα, νιώθω ότι βρίσκεται πίσω από ένα μαύρο παραβάν κι εγώ δεν μπορώ να τη δω! Ενώ είναι πολλές φορές και πανεύκολη και πολύ γνωστή ! Φυσικά αν ηρεμήσω ...όλα είναι εκεί ξανά!)
      Χαιρετώ τη γλυκιά μου φίλη με τη "κακοήθη υπερτροφία της λογικής" -Είσαι σίγουρη για αυτό συναισθηματικό μου πλασματάκι;

      Διαγραφή
    2. Χε! Ε ναι. Έναν διχασμό, φαίνεται ότι τον έχω. Και μαύρες κουρτίνες μου προκύπτουν ενίοτε. Όταν όμως οι συνθήκες γίνονται κρίσιμες, γίνομαι τέρας λογικής και ψυχραιμίας. Εξου και το μοίρασμα των ημισφαιρίων (δύο σ'ένα : εμ σαμπού εμ κοντισιονέρ :-) )

      Διαγραφή
    3. Στις κρίσιμες καταστάσεις όπως πχ εξετάσεις ποτέ δεν είχα πρόβλημα. Στις συναισθηματικά φορτισμένες όμως αν πάθω το μπλακ άουτ μου ... την έχω άσχημα.
      χεχε! Χιουμοράκι μου εσύ!
      Φιλάκια γλυκά!

      Διαγραφή
  19. Εξαιρετικά ενδιαφέρον!!!!!!!!!
    Σ' ευχαριστούμε πολύ πολύ Αριστέα μου!!!!!!!
    Φιλάκια!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Το θέμα της πτυχιακής σου εργασίας πολύ σημαντικό , η ζωή μου δίπλα σε ένα δεξί κατεστραμμένο ημισφαίριο επί σειρά ετών αδύνατη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατανοώ Νικόλ μου! Δεν ξέρω αν μπορώ να διανοηθώ όμως όλο το βάρος που έχεις επωμιστεί! Είσαι ηρωίδα για μένα !
      Φιλιά πολλά και ζεστά!

      Διαγραφή
  21. Είμαι φρικιό οργανωσιάς και αναλυτικότητας. Αφού, αν μπορούσα να ρίξω ένα βλέφαρο κείθε μέσα, είμαι σίγουρη πως θα έβλεπα πολλές συρταριέρες, η μία δίπλα στην άλλη. Αλλά, πιστεύω πως είμαι κι αρκετά αυθόρμητη κι έχω αλλάξει τα φώτα της Κυρίας Φαντασίας. Περίμενα μία σύγκλιση στ' αποτελέσματα, μα μου ήρθε κατακέφαλα ένα 69% - 31% -με υπερισχύον το αριστερό ημισφαίριο. Μα από ποιο πειραματικό εργαστήρι ξεφύτρωσα;; Δεν μπορώ να καταλάβω!! :P

    Σούπερ ενδιαφέρουσα ανάρτηση!!!
    Χίλια μπράβο - ευχαριστώ!!!
    Φιλούρες, λατρειάκι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χέλοου μάι λόβλι φρικ!!! αχαχα!
      Συρταράκια έχω σε πολλά κομμάτια μου σε σημείο να λέω ότι είμαι ιδιότροπη και ιδιάζουσα περίπτωση.
      Την κυρία φαντασία εσύ πάντως την έχεις αγκαζάρει και σουλατσάρετε περίφημα ως τώρα άσχετα από αποτελέσματα!
      Όντως είσαι για πειράματα ! αχαχα!
      Σε ευχαριστώ για όλα! Χαίρομαι που σου άρεσε!
      Μακια !!!

      Διαγραφή
  22. Ήρθα κι εγώ να δω τι έχω χάσει όλες αυτές τις μέρες, κι είδα είναι αρκετά. Αν και δεν είμαι στα καλύτερα μου, το βρήκα πολύ ενδιαφέρον το σημερινό σου θέμα γλυκιά μου Αριστέα! Χαίρομαι να σε διαβάζω, γιατί πάντα έχεις σπουδαία πράγματα να μας πεις με απλό τρόπο! Φαντάζομαι η πτυχιακή σου, θ' αντανακλά τη δημιουργική σου μελέτη με το σπουδαίο γνωστικό σου πεδίο! Να είσαι καλά κοπέλα μου και κάθε τι που κάνεις να ικανοποιεί τις απαιτήσεις σου!
    Φιλάκια πολλά!:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σε βλέπω ξανά Κατερίνα μου από τα μέρη μου κι εύχομαι γρήγορα να είσαι και πάλι στα πάνω σου!
      Σε ευχαριστώ πολύ για όμορφα λόγια σου!
      Να'σαι καλά και αν χαμογελάς! :)
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  23. Το έκανα και εγώ το τεστ Αριστάκι και χρησιμοποιώ το αριστερό ημισφαίριο σε ποσοστό 63% το υπόλοιπο 37 ειναι δεξί!
    Είναι καλά γιατρέ μου!
    Χαχα!
    Ηταν πολύ ενδιαφέρον και όλα αυτά δεν τα ήξερα μέχρι που τα διάβασα σε παλιότερη ανάρτησή σου!
    Βασικά να μην καταπιέζουμε κανέναν σε τίποτα ο κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός δεν υπάρχει πεπατημένη για το πως θα σκεφτόμαστε και πως θα ζήσουμε!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια χαρά φυσιολογικός, λογικός άνθρωπος θα έλεγε κι ο γιατρός που λες. Όταν θα θες όμως να δημιουργήσεις να θυμάσαι να εξασκείς το αριστερό χεράκι! Για να βάζεις μπροστά τη μηχανή! :))
      Ειδικά αυτό το τελευταίο που ές θα έπρεπε ν ατον είχαν βασικό κανόνα όλοι οι γονείς : ν αμην καταπίεζουν τα παιδιά τους, να ατα φήνουν να επιλέξουν και στη συνέχεια να τα βοηθούν στη μάθηση ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ.
      Αυτό ήθελα πολύ να περάσει με τη σημερινή ανάρτηση!
      Φιλάκια πολλά Ελενάκι μου!

      Διαγραφή
  24. Αριστέα μου καλησπέρα, λοιπόν γράφω με το δεξί και το αποτέλεσμα του τεστ ήταν αριστρό 66% και δεξί 34%.....κάτι δεν πάει καλά φίλη μου.........!!!!!! Πολύ ενδιαφέρον έχει όλο αυτό, συμφωνώ με τις φίλες πως η ανάρτηση σου σήμερα ήταν εξαιρετική !!! φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Μαρί αμου. Το αποτέλεσμα σου μάλλον θα έλεγα αναμενόμενο. Το αντίστροφο θα ήταν έκπληξη. Πάντως ανήκεις στους δημιουργικούς ανθρώπους της τέχνης. Μπορείς να αυξήσεις σταδιακά τη χρήση του δεξιού ημισφαιρίου ( πάει χιαστί στο χέρι)
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  25. "Το τεστ είπε: congratulations you are right-brained 87%
    Πολύ ενδιαφέρον το τέστ και η ανάρτησή σου αρκετά κατατοπιστική ακόμη και για μένα που είμαι right-brained.
    Xα χα χα!!!!"
    Φλώρα

    Σχόλιο της πασταφλωρίτσας μας στο mail μου αφού ο blogger δεν την άφηνε να σχολιάσει εδώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. And the winner is Flora!!!
      87% βρε θηρίο;
      Μας έβαλες κάτω όλες!
      Εμ TEXNIS STORIES δε λέγεται το μπλογκ σου;
      Άξια!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  26. Η αξιολογότατη ανάρτησή σου, αγαπητή μου Αριστέα, θέτει μεταξύ άλλων και το γνωστό ζήτημα του κατά πόσον ο άνθρωπος γεννιέται ή γίνεται.
    Κυρίως όμως αναδεικνύεις ανάγλυφα, πόση αξία έχει η μόρφωση και η εκπαίδευση των ανθρώπων να μάθουν να αποδέχονται τη φύση τού διπλανού τους. Πόσο θα εστερείτο περιεχομένου η απόφανση του Σαρτρ «η κόλαση είναι οι άλλοι».
    Εύγε για την πρωτοβουλία σου αυτή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε Άρη σε ευχαριστώ πολύ για τα λόγια σου! Μια ευαισθησία με τη μάθηση και την αποδοχή του άλλου όπως είναι πάντα θα την έχω.
      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  27. Θα το κάνω το τεστ άλλη φορά...επειδή έφαγα μια χοντρή ήττα σήμερα δεν θα αντέξω και δεύτερη την ίδια μέρα...χαχα!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχαχα! Εδώ πάντως δεν τίθεται θέμα νίκης ήττας αλλά μιας ερμηνείας που πιθανόν να βοηθήσει να καταλάβουμε τη λειτουργία μας!
      Καλή σου μέρα Μαρία μου!

      Διαγραφή
    2. Congratulations
      You use your brain equally.

      Το έκανα και αυτά είναι τα αποτελέσματα....είμαι καλά γιατρέ μου?

      Διαγραφή
    3. χεχε όσο τα πας καλά και με τη λογική και τη φαντασία; Περίφημα!
      Μάκια!

      Διαγραφή
  28. Εκανα το τεστ και μου εδειξε
    πως χρησιμοποιω το βοριο και το νοτιο ημισφαιριο.
    Μηπως δεν εκανα κατι σωστα???
    Χμμμμμμ....

    Καλησπερολουλουδο στεπας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι να σε βλέπω ξανά και γράφε μου και για άλλους πλανήτες!
      Φιλιά και καλημέρες! ♥

      Διαγραφή
  29. Αριστέα,το τεστ με έβγαλε…..(αριστερο)ανεγκέφαλη!
    Καλό είναι αυτό τώρα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Αριστεα γλυκεια μου τοσες μερες στο μυαλο μου εισαι ακομα να σου στειλω το ποιημα και νομιζω πλεον οτι αργισα..
    Τρεχω συνεχεια και ο λιγος χρονος μου μενει και παλι θα σου στειλω ενα ποιημα ελπιζω να τοδεχτεις καλη μου..

    Η αναρτηση σου ειναι υπεροχη ..το τεστ δεν εχω χρονο να το κανω γληκεια ενω θα ηθελα..

    Ολογλυκα φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ γλυκιά μου.
      Προλαβαίνεις και σήμερα πάντως!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  31. Πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση!

    Μάλλον θα ήμουν ενδιαφέρον υποκείμενο μελέτης για την πτυχιακής σου. Φουλ αριστερόχειρας και διαγνωσμένος με μαθησιακές δυσκολίες. Δυσκολεύομαι πολύ να συγκεντρωθώ σε ένα πράγμα για πολύ ώρα. Ωστόσο γενικά είμαι πιο πολύ της λογικής. Αυτές οι περιγραφές των ημισφαιρίων πάντα μου έδιναν την αίσθηση ότι έχω χαρακτηριστικά και των δύο. Την μπαλαρίνα πλέον της αλλάζω φορά κατά βούληση. Τόσο το test που έβαλες όσο και ένα άλλο βγάζουν μικρή επικράτηση του δεξιού ημισφαιρίου. Τελικά πάντως καταλήγω ότι μάλλον ο εγκέφαλος είναι πολύ πιο πολύπλοκος από έναν χωρισμό στη μέση..

    Καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλη η περιγραφή σου μου δείχνουν καθαρά πως απλά είναι θέμα πλευρίωσης και κακής σύνδεσης των δυο ημισφαιρίων. Ήταν αναμενόμενο να είχες μαθησιακές δυσκολίες άσχετα από τη νοημοσύνη φυσικά.
      χεχε όντως είσαι σπάνιο είδος!
      Καλημέρα :)))

      Διαγραφή
    2. Οι άντρες γενικά υστερούμε σε σχέση με τις γυναίκες στη σύνδεση των δύο ημισφαιρίων, για αυτό εσείς μπορείτε εύκολα να κάνετε πολλά πράγματα μαζί ενώ εμείς όχι!

      Αυτό με την πλευρίωση και τις αναμενόμενες μαθησιακές διαδικασίες θα ήθελες να μου το εξηγήσεις περισσότερο; Δεν ξέρω αν φταίει η κακή σύνδεση που δεν κατάλαβα χαχα!

      Διαγραφή
    3. Η αλήθεια είναι ότι πραγματικά μπορώ να κάνω ταυτόχρονα πολλά πράγματα αλλά αν θέλω καλά και σίγουρα αποτελέσματα πρέπει να κάνω ένα μόνο του :)))

      Πλευρίωση σημαίνει ποιο είναι το κυρίαρχο. Τα παιδιά που έχουν κυρίαρχο το δεξί ημισφαίριο και καταπιέζονται να γράψουν με το "καλό" χεράκι (έτσι δεν συνήθιζαν να το λένε;) και παρουσίαζαν τα περισσότερα προβλήματα.
      Αριστερόχειρες όμως είναι ένα μεγάλο ποσοστό δυσλεξικών μαθητών καθώς το γλωσσικό κέντρο καλώς ή κακώς βρίσκεται στο αριστερό ημισφαίριο. Οι δυσλεξικοί δυσκολεύονται στην κατανόηση των συμβόλων. Δηλαδή λέγοντας μου ότι είσαι κατεξοχήν δεξιόστροφος (και αριστερόχειρας) μπορώ να υποθέσω ότι θα είχες μαθησιακές δυσκολίες. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν δεξιόστροφοι μαθητές να τα πηγαίνουν περίφημα με το σχολείο ! Πάντα και παντού υπάρχουν οι εξαιρέσεις.
      Βοήθησα;

      Διαγραφή
    4. Ναι οκ, τώρα κατάλαβα τι εννοούσες!

      Εγώ ευτυχώς δεν καταπιέστηκα σε αυτό το θέμα. Η γιαγιά μου ήταν καταπιεσμένη αριστερόχειρας.

      Όσο για τις μαθησιακές δυσκολίες το πέτυχες αλλά δεν είναι δυσλεξία αυτό που έχω, περισσότερα μέσω mail αν θέλεις!

      Διαγραφή
  32. Πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση!
    Και το τεστ με έστειλε αδιάβαστη...!!!
    Να σου πω την αλήθεια, το είχα ξαναδεί, αλλά δεν το είχα κάνει. Και όσο διάβαζα τα γραφόμενά σου, σκεφτόμουν:"ε, ναι, σ΄εμένα σίγουρα είναι κυρίαρχο το δεξί ημισφαίριο". Αν και δεν είμαι αριστερόχειρας, ό,τι πάω να κάνω/πιάσω απλώνω πρώτα το αριστερό χέρι και γενικά η αριστερή πλευρά μου είναι η πιο ισχυρή (για να μην επεκταθώ και στα θέματα φαντασίας, δημιουργίας, εικόνων κλπ. που αναφέρεις).
    Και το τεστ μ΄ έβγαλε 50-50!!!!!!!!! Τι έχετε να πείτε τώρα, γιατρέ μου; Εγώ πάντως δεν το περίμενα!!! (Λες να φταίει η ώρα που το έκανα, που είναι μια ώρα δύσκολη; Χαχαχα!!)
    Και τελικά, το 50-50 με έβαλε σε σκέψεις... έχω παρατηρήσει πως οι δυο πλευρές μου δεν έχουν μεταξύ τους διαφορές (μάτια, φρύδια, δάχτυλα κλπ είναι όλα ίδια, ειδικά τα δάχτυλά μου έχουν το ίδιο μήκος-πάχος κλπ). Αυτό να το θεωρήσω ως απόδειξη του 50-50 τώρα;
    Καλό βράδυ, φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναμενόμενο αφού είσαι δημιουργικό άτομο Έλλη μου! Περίεργο που δεν έχεις διαφορές στα μέλη των δυο πλευρών σου. Εγώ έχω πάντως. Τι να πω;
      Σημασία έχει ότι εκμεταλλεύεσαι το δεξί όσο ακριβώς χρειάζεται. Τα έργα σου το αποδεικνύουν!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  33. Δεν ξέρω πόσο αξιόπιστο είναι το τεστ... Μου έβγαλε αυτό το αποτέλεσμα, παρότι χρησιμοποιώ εξίσου καλά και τα δύο χέρια! Αλλάζει μόνο ο γραφικός χαρακτήρας των δύο χεριών.
    Απορώ αν θα ξεκινήσω να... χρησιμοποιώ τα πόδια αντί των χεριών, τι θα δείξει...!

    Υ.Γ. Λάθος. Εντέλει υπάρχει κάτι που κάνω μόνο με το δεξί χέρι. Να αλλάζω με το λεβιέ τις ταχύτητες του αυτοκινήτου, αφού το λεβιέ είναι δεξιά του οδηγού... :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια χαρά δηλαδή! Το τεστ δεν είναι επιστημονικό. Είναι ένα ενδεικτικό βοήθημα. Άρα τα αποτελέσματα απλά μας δίνουν μια εικόνα.
      Καλή σου μέρα ...τυχερέ! (του 50%-50%)

      Διαγραφή
  34. XΑ!Εμενα μου εβγαλε μισο μισο οτι χρησιμοποιω! Οποτε ετσι εξηγειται το ποσο αλλοπροσαλλη ειμαι! Κι ελεγα οτι κατι εχω, κατι εχω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Χριστίνα μου! Σε ισορροπία μπορεί να σημαίνει.
      Πάντως τα προβλήματα απαντούνται όταν δεν υπάρχει καλή συνεργασία ανάμεσα στα δύο. Φαντάζομαι όταν για λίγο κυρίαρχο γίνεται το ένα από τα δύο!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή