Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2014

Κοινό μυστικό


Κι αν έχεις να φας, να πιεις, κάπου να μείνεις
μα γαλήνη μέσα σου δεν έχεις...

Κι αν έχεις ρούχα να φορέσεις
και στα πόδια σου ζέστη να παρέχεις
μα γαλήνη δεν έχεις...

Κι αν έχεις τη δύναμη τον κόσμο να γυρνάς
κι αν συνέχεια γύρω σου λεφτά σκορπάς
μα γαλήνη μέσα σου δεν έχεις...

Κι αν τη ζωή σου ευκολύνεις διαρκώς
κι αποκτάς όλα εκείνα που ζηλεύει κι ο φτωχός
μα Γαλήνη δεν έχεις ...

Πάντα θα νιώθεις μισός
πάντα θα ψάχνεις στο ξόδεμα να γεμίσεις το κενό!

Κοίτα τα πουλιά
κι ακολούθησε τη τροχιά τους 
αν θέλεις λίγη χαρά να μαζέψεις κι εσύ!

Ανάλαφρη είναι η ψυχή που γαλήνη έχει βρει
κι ας μην έχει να φάει και ας μην έχει να πιει!


@ριστέα


Ίσως υπάρξουν κι αντίθετες απόψεις.
Είναι τόσοι πολλοί αυτοί που στις μέρες μας πεινούν...
που αποζητούν ένα πιάτο φαΐ
και να ζεστάνουν για λίγο το παγωμένο τους κορμί.
Κι όμως! Πάντα θα υπάρχουν ακόμα και ρακένδυτοι 
πιο πλούσιοι κι από τους πιο πλούσιους 
σε γαλήνη κι ηρεμία!


Το ποίημα αποτελεί  τη συμμετοχή μου
στον  Διαγωνισμό Ποίησης με θέμα τη ΓΑΛΗΝΗ
που διοργανώνει το Δελφινάκι.

Καλή σας μέρα!
__________________________________________________

Μην ξεχνάτε το 2ο Συμπόσιο Ποίησης
που "τρέχει" με θέμα τον ...Έρωτα!
Περισσότερες πληροφορίες εδώ .



54 σχόλια:

  1. Αριστεούλα μου...σε ευχαριστώ για τη συμμετοχή και σου εύχομαι καλή επιτυχία...μου άρεσε πολυ το ποίημα σου και το νόημα του...ευαίσθητη μου Αριστεούλα ... μου άρεσαν και οι εικονούλες που έβαλες...ταιριάζουν νομίζω μια χαρά με το ποίημα / λόγια / νόημα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπημένο μου Δελφινούι ...Μου έδωσες μια ευκαιρία να γράψω ...Ίσως να μην έγραφα ποτέ για τη γαλήνη αν δεν το ζητούσες! και για αυτό εγώ σε ευχαριστώ!
      Χαίρομαι που σου άρεσε!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  2. καλημερα φιλη μου!
    συγχαρητηρια για την ομορφη συμμετοχη σου!
    πολυ μου αρεσει η γαληνη! τοσο ομορφη λεξη και τοσο υπεροχο συναισθημα! μακαρι να την κατεχουμε ολοι για παντα!

    φιλακια πολλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κικίτσα μου, σε ευχαριστώ πολύ χαρά μου!
      Να'σαι καλά!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  3. συμφωνώ με την εννοια που εδωσες στη Γαλήνη !
    γιατί αν φανταστούμε το αντίθετό της = τρικυμία,φουρτούνα ,θα την εκτιμήσουμε σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής!
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι το σκέφτομαι κι εγώ Νάσια μου! Το αντίθετο από το τρικύμιασμα αναζητώ!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  4. συγχαρητήρια για μιά ακόμα φορά!!!και....Κ Α Λ Η Μ Ε Ρ Α Α Α!!!!
    φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ..μα η γαλήνη, η καθαρή συνείδηση και η ηρεμία του μυαλού είναι αρκετά για να αισθάνεσαι ζεστός, χορτάτος και γεμάτος...
    Καλημέρα Αριστέα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που συμφωνούμε Κατερίανα μου!
      Φιλάκια πολλά! ♥

      Διαγραφή
  6. Υπέροχο Αριστέα μου
    Η τροφή για το σώμα είναι απαραίτητη, μα η ψυχική γαλήνη είναι ακόμα πιο σημαντική για να νιώθεις άνθρωπος.
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου, πολύ σ ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!
      Να'σαι καλά!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  7. Πολύ ωραίο.......και σοφό! Μ'αρέσει η σκοπιά που είδες το θέμα...και έχεις απόλυτο δίκιο μόνο που έχουμε πάψει να εκτιμούμε αυτήν τη γαλήνη ψυχής και γι αυτό δεν τη ψάχνουμε
    Καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολύ ωραίο.......και σοφό! Μ'αρέσει η σκοπιά που είδες το θέμα...και έχεις απόλυτο δίκιο μόνο που έχουμε πάψει να εκτιμούμε αυτήν τη γαλήνη ψυχής και γι αυτό δεν τη ψάχνουμε
    Καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου, από τον ενθουσιασμό σου σου βγήκε εις διπλούν το σχόλιο; αχαχαχα!
      Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  9. Δεν διαφωνώ καθόλου με όλα αυτά που βγάζει το ποίημα σου...
    Αν δεν έχεις γαλήνη στην ψυχή σου, όλο τον κόσμο να σου χαρίσουν, εσύ δεν μπορείς ούτε να τον εκτιμήσεις ούτε να τον χαρείς...
    Όποιος δεν έζησε με ψυχή τρικυμισμένη, δεν μπορεί να το νιώσει...
    Και ναι... είμαι σίγουρη πως υπάρχουν άνθρωποι φτωχοί, που είναι χίλιες φορές πιο πλούσιοι και πιο ευτυχισμένοι από τους πλούσιους σε υλικά αγαθά...
    Εύχομαι το πρώτο βραβείο να είναι δικό σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ πόσο συμφωνούμε Σοφία μου!
      Δεν ήθελα με τίποτα να φανώ αχάριστη για όσα έχω . Ούτε να ξύσω πληγές σε όσους δεν έχουν! Αλλά έχω δει ανθρώπους που έχουν ελάχιστα κι όμως είναι γαλήνιοι! Ευχαριστούν το θεό! Αυτό ήθελα να καταγράψω!
      Τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  10. Καλημέρα Αριστάκι
    Πανέμορφη η συμμετοχή σου!!!!
    Έδωσες πολλές διαστάσεις
    στην έννοια της γαλήνης
    στην απαντοχή της και στα
    αποτελέσματα που φέρνει
    στην ψυχή!!!!!
    Εύχομαι καλή επιτυχία!!!
    Αξίζεις να πετύχεις....

    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου, τα λόγια σου με τιμούν! Σε ευχαριστώ πολύ ψυχή μου!
      Να'σαι καλά!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  11. Όλοι μας αυτή την γαλήνη αποζητούμε. Εκατομμύρια χρόνια τώρα. Τι κάνουμε λάθος; Μάλλον κάπως έτσι είναι η φύση του ανθρώπου. Και θα βρούμε γαλήνη αν το αποδεχτούμε απλά.
    Καλημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω πως φταίει το ανικανοποίητο Μαρία μου! Μας μαθαίνουν να ζητάμε διαρκώς! Να είμαστε νάρκισσοι κι εγωιστές! Να θέλουμε διαρκώς και περισσότερα! Να τα θέλουμε όλα!
      Πώς να νιώσεις γαλήνη όταν διαρκώς ΑΠΟΖΗΤΑΣ κι άλλα;

      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  12. Πολύ δυνατή συμμετοχή, Αριστέα μου!!!
    Η "γαλήνη" και ως λέξη είναι απίστευτα εύηχη και ως νόημα είναι καταπληκτικό!
    Νομίζω πως το απογείωσες το θέμα!
    ΣΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Γιάννα μου!
      Δεν το είχα δει καθόλου έτσι! Έτρεξα να υποστηρίζω το γλυκό μας Δελφινάκι! μόνο αυτό!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  13. Μπράβο στο Δελφινάκι!
    Μπράβο και στην "Γαλήνη" σου Αριστέα μου!
    Δεν έχω άλλη άποψη, απλά προσθέτω και μια άλλη οπτική: είναι πολλοί που δεν γνωρίζουν τη λέξη "γαλήνη", αλλά το μέσα τους μια χαρά "γαληνεύει" καθότι ακατοίκητο! Πολλά φιλιά και καλή επιτυχία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συγνώμη για τη σφήνα, Αριστέα, αλλά συμφωνώ απόλυτα με τα λόγια της Πέτρας!!!!
      Δεν έχω να προσθέσω τίποτε άλλο.
      Μόνο συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου, γιατί με απλές λέξεις δίνεις μορφή στη λέξη "γαλήνη", που έχουμε όλοι τόση ανάγκη!
      Γλαύκη

      Διαγραφή
    2. @ Πέτρα, Πετρούλα μου...σε ευχαριστώ ψυχή μου!
      Έχεις απόλυτο δίκο στην εύστοχη παρατήρηση σου! Γιατί υπάρχει ΚΙ αυτή η περίπτωση βεβαίως βεβαίως! :)))

      @ Γλαύκη μου , τις σφήνες συνηθίσαμε και πολύ αγαπήσαμε τελικά γιατί είναι παρεΐστικες κι αγαπησιάρικες!!
      Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!

      Φιλιά και στις δύο!!!

      Διαγραφή
  14. Πολύ όμορφη η συμμετοχή σου Αριστέα μου!!
    Καλή επιτυχία στον διαγωνισμό!!! Υπέροχο μήνυμα παιρνά το ποίημά σου νοηματικά και τεχνικά να ξέρεις επειδή λατρεύω τα επαναλαμβανόμενα μοτίβα λάτρεψα και το δικό σου!!!
    Ειδικά η πρώτη φωτό είναι απίστευτη! Κι ακούω και το ocean!!!
    Σε φιλώ γλυκά καρδιά μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαριλένα μου τα λόγια σου πάντα μετράνε να ξέρεις για μένα! Σε ευχαριστώ πολύ ψυχή μου!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  15. Πολύ μου άρεσε η συμμετοχή σου στο διαγωνισμό "ΓΑΛΗΝΗ"
    όμως μετά απ' αυτό που διάβασα αμφιβάλλω αν θα αναρτήσω τη δική μου συμμετοχή.... γιατί υστερεί πολύ.
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πασταφλωρίτσα μου, σε ευχαριστώ πολύ αλλά μην ακούω βλακειούλες! Να το ανεβάσεις! άκου εκεί υστερεί η συμμετοχή σου!
      Περιμένω με χαρά να σε απολαύσω!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
    2. Συγνώμη που επεμβαίνω Αριστεούλα μου , αλλά ήθελα να απαντήσω στη Φλώρα μας και μακάρι να δει την απάντηση μου...Εγώ αγαπώ όλες τις συμμετοχες / ποιήματα.. η καθεμιά όπως το νοιώθει ότι της βγει το γράφει σε ποίημα και αυτό ειναι το ωραίο...τα αγαπώ όλα...και της Φλώρας μας το αγάπησα.

      Διαγραφή
    3. Επειδή το είδα να πω ότι μου αρέσει πολύ!
      Κι έχεις απόλυτο δίκιο! Μακάρι να δει τα σχόλια!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  16. Μου θύμισες τον Ύμνο της Αγάπης,...πολύ όμορφο...καλή επιτυχία :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι έλεγα κι εγώ τι μου θυμίζω! Και το έψαξα κιόλας για να μη γελοιοποιηθώ αλλά δεν μου ερχόταν ! Έχεις δίκιο ! Μοιάζει στη μορφή, στην αρχή του μόνο! Αλλά μου βγήκε αυθόρμητα!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  17. Και που να βρεις γαληνη καημενη ψυχη με οσα γυρω σου αντικριζεις; Πως να εχεις ακομα και τα βασικα χωρις ενοχες; Χωρις φοβο η αγχος; Αν βεβαια εισαι ακομα ανθρωπος!
    Πολυ ομορφο γλυκεια και ευαισθητη πυργοδεσποινα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Χρόνια Πολλά και καλή χρονιά! Πάντα η ζωή να είναι ωραία1 Υγεία και ευτυχία με όμορφες αναρτήσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Πολύ όμορφο Αριστάκι μου μου έβγαλε τόσα συναισθήματα!
    Καλή επιτυχία στον διαγωνισμό του Δελφινιού!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ωραία τα λέμε. Τώρα γιατί τρέχουμε πίσω από τα λεφτά και από άπιαστα όνειρα μάλλον είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο.
    Γνώμη μου: για να έχεις γαλήνη πρέπει να έχεις λύσει τουλάχιστον τα βασικά. Είναι αδύνατον να κοιμάσαι σε παγκάκι και να ζητιανεύεις και να λες πως είσαι ψυχικά ήρεμος.
    Το θέμα είναι να βρεις την ισορροπία ανάμεσα στο τι είναι λίγο και τι σημαντικό.
    (αιρετικός όπως πάντα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα αιρετικέ μου άνθρωπε! Δεν αντιλέγω έχεις τα δίκια σου! Έλα όμως που υπάρχουν κι αυτοί που δεν έχουν λύσει τα βασικά κι όμως ξεχειλίζουν από ηρεμία και γαλήνη! Εξαίρεση αλλά υπάρχει! Αυτό με καίει!

      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  21. ΟΙ δυνατές πένες έχουν τον τρόπο να δίνουν το νόημα της γαλήνης.....και από άλλη σκοπια....είναι το ....ΔΕΝ.......που κάνει την διαφορά... Αριστέα μου..καλή επιτυχία....φιλάκιααααα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρουλίτσα μου αγαπημένη...σε ευχαριστώ πολύ μάτια μου! Με συγκίνησες!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  22. Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Μαρία Έλενα!
      Φιλιά και καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  23. Αυτοί που διάβηκαν τα όρια της απόγνωσης, ίσως κατάφεραν να δουν
    "............ κοιτάζοντας πολύ μακριά,  πέρ' απ' την άκρη της απελπισιάς,  τη Γαλήνη που έμελλαν να γίνουν,  οι νέοι με τα πρησμένα πόδια που τους έλεγαν αλήτες.............." ( Άξιον Εστι - Η Μεγάλη Έξοδος)
    Σε φιλώ γλυκιά μου Αριστέα. Πάντα τα γραφόμενά σου μοσχοβολούν ευαισθησία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Aριστέα μου με ξεχωριστή ευχαρίστηση απόλαυσα τους στίχους σου, κάθε λέξη μου πρόσφερε ευδαιμονία και γαλήνη, συνέβαλλε και η μουσική που τόσο ταιριαστά συνοδεύει το ποίημά σου, μου θύμισε λίγο το ΑΝ του Κίπλινγκ που το λατρεύω. Καλή επιτυχία στο διαγωνισμό !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κλαυδία μου σε ευχαριστώ για όλα! Να'σαι καλά! Μακάρι να μπορώ με λίγες λέξεις να δίνω όσα έχω μέσα μου!
      Αχ έχεις δίκιο για το ''Αν" Πάω μετά να το ξαναθυμηθώ!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  25. Πολύ όμορφη και δυνατή συμμετοχή! Καλή επιτυχία!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Πολύ μου άρεσε η συμμετοχή σου!

    Καλή επιτυχία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή