Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2013

Σαν ρούχο παράταιρο και φορτικό στέκονται πάνω σου οι λέξεις...

"Αισθάνομαι σαν μια σταγόνα πάνω από τον ωκεανό"!
Αλήθεια; Έχεις σκεφτεί ποτέ έτσι;
Έχεις χρησιμοποιήσει τέτοιες εκφράσεις στην καθημερινότητά σου 
για να περιγράψεις το πώς νιώθεις;

Σίγουρα το τι νιώθω απορρέει από αυτό που βιώνω, κάθε φορά.
Αν χωρίζω νιώθω πόνο,μοναξιά ανασφάλεια,
αν απολυθώ νιώθω φόβο, αβεβαιότητα κι άγχος για το αύριο, 
και πάει λέγοντας.

Πολλές φορές όμως, οι λέξεις που θα χρησιμοποιήσω για να ερμηνεύσω 
τα γεγονότα θα διαμορφώσουν, σε αρκετά μεγάλο βαθμό 
και το πώς θα αισθανθώ.
Ο λόγος μας, δημιουργεί συναισθήματα.
Αν δεν το πιστεύεις  τότε δεν μπορείς να καταλάβεις πώς μια ιστορία 
ή ένα ποίημα μας δημιουργεί συναισθήματα.

Βέβαια σε προβλήματα-κρίσεις, δεν μπορούμε να κάνουμε και πολλά.
Για παράδειγμα σε έναν θάνατο, σ' έναν χωρισμό, σε μια απόλυση....

Υπάρχουν όμως μικρότερης έντασης δυσκολίες ,όπου ο τρόπος ερμηνείας 
τους και το λεξιλόγιο που θα επιλέξουμε να χρησιμοποιήσουμε 
για να εκφραστούμε, μπορούν να μας κάνουν να νιώσουμε
αδύναμοι,
αβοήθητοι,
 & ανεπαρκείς
για να τις επιλύσουμε.

Αυτός ίσως είναι κι ένας λόγος που προβλήματά μας 
μπορεί να παραμένουν άλυτα για καιρό.
Το έχεις σκεφτεί αυτό;

Παράδειγμα πρώτο:
"Αισθάνομαι σαν μια σταγόνα πάνω από τον ωκεανό"
Κοίταξε γύρω σου καλέ μου άνθρωπε;
Βλέπεις ωκεανό;
Είσαι σταγόνα;
Ωραία!Αφού απάντησες λοιπόν αρνητικά
γίνε ξανά άνθρωπος και πάτα στη γη.
Στη συνέχεια βάλε το πρόβλημά σου κάτω και δες το 
στις σωστές του διαστάσεις.
Ίσως εκπλαγείς με τον εαυτό σου όταν αρχίσεις 
να εκφράζεσαι με απλά λόγια.

Παράδειγμα δεύτερο:
"Θεέ μου, ίνα με εγκαταλείπεις";
Είσαι μόνος ένα βράδυ και υποφέρεις από μοναξιά.
Μπορείς να σκεφτείς διάφορα, όπως:
*Τελικά είμαι πολύ μόνος στη ζωή μου
*Δεν με θέλει κανένας
*Απόψε θα προτιμούσα να είμαι με κόσμο.
*Βαριέμαι αφάνταστα- θα δω μια ταινία.
*Η ζωή μου είναι πολύ βαρετή
*Αυτό ήταν λοιπόν. Καταδικασμένος σε απέραντη ερημιά.
*Δεν τη θέλω τέτοια άθλια ζωή.
*Τι καλά! Επιτέλους μόνος !
*Πόσα πράγματα έχω να κάνω!
*Μια υπέροχη βραδιά με μένα ξεκινά!
Καταλαβαίνει κανείς πως κάθε μία από τις παραπάνω σκέψεις δημιουργεί 
κι άλλο συναίσθημα.
Μπορείς να επιλέξεις από τη μιζέρια έως τη χαρά.
Το αν θα συρθείς στα πατώματα ή περάσεις μια καταπληκτική βραδιά 
 θα εξαρτηθεί κατά πολύ από το μυαλό σου.

Παράδειγμα τρίτο:
"Βρε άι σιχτίρ από δω! 
Πάω να πιω έναν καφέ με τους φίλους μου ,να ηρεμήσω"
Τσακώνεσαι λοιπόν με το σύντροφό σου.
Μπορείς να πεις 
*Απόψε είναι εκνευριστικός.
*Δεν με θέλει πια στη ζωή του.
*Καλύτερα έτσι.Μπορεί και να ηρεμήσει.
*Δεν τον αντέχω άλλο! Να πάει να τα φτιάξει με τους φίλους του.
*Αυτό ήταν λοιπόν; Προτιμά τους φίλους του από μένα;
*Έχει γκόμενα!

Δεν συνεχίζω. Το έπιασες εξάλλου το νόημα!
Την επόμενη φορά που θα βάλεις τα πράγματα κάτω 
θυμήσου να παρατηρήσεις τις σκέψεις σου.
Θυμήσου να χρησιμοποιήσεις απλές εκφράσεις. Συγκεκριμένες.
Όχι αφηρημένες έννοιες.
Όχι μεταφορές ή παρομοιώσεις,
Εκτός κι αν σε οδηγήσουν να γράψεις ποίημα ή βιβλίο! 
Τότε κράτησε τες με την ευλογία μου.

Θυμάσαι το ποίημα που είχα γράψει για τις λέξεις; 
Ήρθε λοιπόν η στιγμή να προβώ σε μια μικρή ανάλυση.
Γιατί πολλοί φίλοι είχαν εννοήσει τότε τη δύναμη 
που έχουν οι λέξεις των άλλων πάνω μας

υτό που σου φόρεσαν...  
έγραφα, μα δεν εννοούσα "οι άλλοι".
Εννοούσα αυτό που σου φόρεσαν οι ίδιες σου οι λέξεις.
Μπορείς εσύ να επιλέγεις λοιπόν
αν σαν ρούχο παράταιρο και  φορτικό  θα στέκονται πάνω σου
να σε βαραίνουν...
ή θα απελευθερώσεις κατά πολύ τη ζωή σου!

Δεν είναι εύκολο. Το ξέρω από πρώτο χέρι.
Μα όταν χρησιμοποιώ πια τις μεταφορές μου και τις βαρύγδουπες λέξεις μου
το κάνω για να εκφραστώ μέσα από τον έντεχνο λόγο! 
Όταν θέλω να λύσω ένα πρόβλημά μου, μιλάω με τις φίλες μου
εκφράζομαι, εκτονώνομαι 
και μετά με απλά λόγια σκέφτομαι τι μπορώ να κάνω στην πράξη.


Καλή σας μέρα
Καλή εβδομάδα!
@ριστέα
____________________________________________
Το σημερινό δεν είναι επιστημονικό κείμενο.Δεν γράφω τέτοια κείμενα.
Γράφω με απλά λόγια σκέψεις που απορρέουν από τις γνώσεις μου 
και που μπορούν να βοηθήσουν με την κατάθεση των σχολίων μας 
τη δική μας διαδικτυακή παρέα.


70 σχόλια:

  1. Καλή σου μέρα,μικρό μου!
    Με όλη τη "δύναμη" που έχει η δόνηση του λόγου!
    Φιλιά πολλά-πολλά,όσες κι οι ομοιότητες στη σκέψη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. wow!!!!
    Αριστεα μου τι εκφραση ηταν αυτη;;;; υπεροχη!!!!
    μου επιτρεπεις να το αναδημοσιευσω καποια στιγμη στο μπλοκ μου;
    α και να το βαλω και στο φεισ σημερα (ως λινκ δηλαδη) να το διαβασουν οι φιλοι μου;;;
    ειναι εξαιρετικο!
    τα συγχαρητηρια μου!
    φιλακια πολλα! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κικίτσα μου σε ευχαριστώ πολύ πολύ!
      Έχεις ελευθέρας!
      Φιλάκια! :)))

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα Αριστέα μου...διαβάζοντας την σηνερινή σου ανάρτηση μου ήρθε στο μυαλό κάτι που δεν θυμάμαι καν που το είχα ακούσει...εμείς οι γυναίκες λέει δείχνουμε να τα χάνουμε και να τρελενόμαστε με το παραμικρό πρόβλημα, με την διαφορά ότι στα μεγάλα και σοβαρά προβλήματα δείχνουμε απίστευτη ψυχραιμία...! Τελικά μάλλον ισχύει...!
    Καλή εβδομάδα να έχουμε :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα κοπέλα μου !
      Υπάρχουν σημαντικές διαφορές ανάμεσα στα δύο φύλα κι έχουν εντοπιστεί στους διαφορετικούς εγκεφάλους! Ίσως αυτό που διάβασες έχει να κάνει με το γεγονόςτο ότι κάποιος δείχνει εξωτερικά δυνατός ή αδύναμος δε σημαίνει πως το ίδιο θα πράξει εσωτερικά,Κι αυτό νομίζω ότι είναι πέρα από φύλα!

      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  4. συμφωνώ απολύτως μαζί σου.
    η δύναμη των λέξεων, ισάξια με την δύναμη των σκέψεων. και οι δυο ανατρέπουν και διαμορφώνουν αναλόγως

    καλημέρα όοοοοολη μέρα Αριστέα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ αυτή η δυναστεία των λέξεων συνηθίσω να λέω εγώ Βίκυ μου!
      Σε φλυκοφιλώ!
      Την καλησπέρα μου!

      Διαγραφή
  5. Και κάτι δικό μου για τα λόγια (λέξεις)

    Τα λόγια ξεφαντώσανε....
    Τα λόγια απόψε έστησαν του φεγγαριού καρτέρι
    κι αυτό ήρθε κι ακούμπησε σ' ολάνθιστο παρτέρι.
    Τα λόγια ξελογιάστηκαν κοιτάζοντας τα άστρα
    και το κρυφτούλι έπαιζαν σε μαρμαρένια κάστρα.
    Κι ένα βαλσάκι χόρεψαν λόγια μαζί και γλάροι
    κι όλο στροβιλιζότανε με μπρίο και με χάρη.
    Και όταν πια κουράστηκαν ξαπλώσανε στην άμμο
    κι εκεί ονειρευτήκανε πως βρέθηκαν σε γάμο.
    Πρωί - πρωί ξεχύθηκαν σε πέτρινα σοκάκια
    τριγύρισαν, αλήτεψαν κι έκαναν τσαλιμάκια.
    Τα λόγια την αράξανε σε καφενέ κι οι γέροι
    τέτοια παρέα δεν βρήκανε σ' όλης της γης τα μέρη.
    Νωχελικά χαϊδεύτηκαν στου ήλιου τις αχτίδες
    και χίλιες δυο μοιράσανε στον κόσμο τις ελπίδες.
    Κάτω απ' τον ήλιο κίνησαν για άγνωστα ταξίδια
    κι απ' όπου και να πέρναγαν χαρίζανε στολίδια.
    Και ως ο ήλιος έγειρε κι απλώθηκε το δείλι
    τα χρώματα υμνήσανε σ' όλης της γης τα χείλη.
    Κι εκεί που ρομαντζάρανε και το φιλοσοφούσαν
    τρελά ερωτευτήκανε, στα σύννεφα πετούσαν.




    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φλωρούκο μου υποκλίνομαι! Μου είναι τόσο δύσκολος ο έμμετρος λόγος!
      Πραγματικά σε θαυμάζω!
      Τα φιλιά μου! ♥

      Διαγραφή
  6. Είναι όμορφες οι ''άλλες'' επιλογές Αριστέα μου μα κοίτα να δεις πως όταν τις χρειάζεσαι δεν βρίσκεις καμία και αυτόματα σου έρχεται μόνο εκείνη που θέλει η ψυχοσύνθεση της στιγμής....
    Πάντως το να τρελαίνεται κανείς με το παραμικρό μόνο έλλειψη ψυχραιμίας δείχνει και αδυναμία συντονισμένης σκέψης....οπότε αυτοί οι άνθρωποι αδυνατούν και να σκεφτούν κάτι περισσότερο από τα ''προβλήματά τους''....

    Καλή εβδομάδα κοριτσάκι μου
    σε φιλώ :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λεβινάκι μου δεν έχεις καθόλου άδικο: όταν είσαι στο χορό και χορεύεις είναι δύσκολο να δεις καθαρά τα πράγματα! Πόσες φορές κι εγώ η ίδια δεν πνίγομαι σε ένα κουταλάκι νερό!
      Αν καταφέρω και το αντιληθτώ διορθώνομαι! Σημασία έχει η προσπάθεια κι εξάσκηση!
      Φιλιά πολλά!
      Χαρούμενη εβδομάδα!

      Διαγραφή
  7. Μπροστά στο πρόβλημα
    κάποιες λέξεις ίσως λυτρώνουν
    Είναι πως βλέπεις τη ζωή
    κι αν το ποτήρι είναι για εσένα
    μισοάδειο ή μισογεμάτο
    Εξαρτάται.....


    φιλί και καλή βδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φυσικά κι οι σκέψεις απορρέουν από ένα πρόβλημα όπως κι αντίστροφα Ελένη μου!
      Πολύ μεγάλη σημασία παίζει κι η ιδιοσυγκρασία του κάθε ατόμου!
      Στο παιχνίδι αυτό υπάρχει πάντα χώρος για τη θεωρία της σχετικότητας!
      Σε φιλώ γλυκά!
      Καλή εβδομάδα καλή μου!

      Διαγραφή
  8. Καλύτερα δεν θα μπορούσες να το θέσεις!Η τεράστια δύναμη των λέξεων μπορεί να σε εξυψώσει στα ουράνια,όμως μπορεί και να σε ρίξει στα τάρταρα.Γιαυτό πρέπει να τις επιλέγουμε σοφά,ακόμη και όταν μιλάμε στον εαυτό μας!
    Είσαι πολύ καλή για να είσαι αληθινή...
    καλή εβδομάδα σοφό μου κοριτσάκι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γλυκιά μου Μιράντα και σοφή σε βρίσκω εκτός των άλλων!
      Όσο για μένα τσίμπα με να δεις (αν είμαι αληθινή :-Ρ)θα σου έλεγα αλλά άντε να το κάνεις από την οθόνη :))

      Φιλάκια υπέροχο πλάσμα μου!

      Διαγραφή
  9. Αριστέα μου ,υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που δυσκολεύονται να επιλέξουν! Δεν έχουν μάθει τι σημαίνει Επιλέγω ,γνωρίζουν μόνο το μονόδρομο....
    καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι περισσότεροι Νάσια μου δεν έχουμε μάθει τη σωστή έκφραση και διαχείριση των συναισθημάτων μας!
      Κι η επιλογή είναι είναι θέμα ελευθερίας της γνώσης ..γνωρίζω πολλά κι έχω να επιλέξω από πολλά!
      Τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  10. Καλημέρα Αριστέα μου, διάβασα πολλές φορές το κείμενο σου κι είναι υπέροχο το πόσο μπορείς να σταθείς και να ερμηνεύσεις τη δύναμη των λέξεων στη βιωματική μας καθημερινότητα! Εξαιρετική δουλειά κοπέλα μου! Όπως και να έχει χρειάζεται ν' ανανεώνεται η δύναμη αντοχής και ψυχής (και που να βρούμε αποθέματα πια)!
    Να έχεις μια όμορφη κι αισιόδοξη εβδομάδα γλυκιά μου! Φιλιά πολλά:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ πολύ Κατερίνα μου!
      Η αλήθεια είναι ότι όταν βάλλεσαι κατ'εξακολούθηση δεν μπορείς να σκεφτείς καθαρά. Το σημερινό μου ήταν ένας γενικός μπούσουλας!
      Φιλιά πολλά!
      Καλή βδομάδα κοπέλα μου!

      Διαγραφή
  11. Αναντίρρητα οι λέξεις έχουν τρομερή δυναμική, και μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε σαν όπλο είτε σαν βάλσαμο. Είναι στο χέρι μας πώς θα τις χρησιμοποιήσουμε.

    Θαρρώ πως περισσότερη προσοχή χρειάζεται όταν απευθυνόμαστε στους άλλους, καθώς μπορούν να λειτουργήσουν σα καταπέλτες και να έχουν καταστροφικά αποτελέσματα -κι όλα αυτά άθελά μας. Μεγάλη δουλειά η επιρροή. Σε ό,τι αφορά εμάς τους ίδιους, επιλέγω να είμαι φειδωλή, μιας και καταβάθος όλοι ξέρουμε πού βρισκόμαστε -έτσι θέλω να πιστεύω, τουλάχιστον. Είναι ένας τρόπος ξεσπάσματος κι αυτός φορές φορές. Αρκεί να είμαστε ρεαλιστές και να είμαστε ακριβείς στο ζύγι, ώστε να μας επαναφέρουμε εκεί που πρέπει, για να προβούμε και στην καλυτερότερη λύση.

    //Οι λέξεις δεν είναι τίποτε άλλο από έναν καθρέφτη, στον οποίο βλέπουμε τη μορφή των σκέψεων, των πιστεύω, κι εν γένει της στάσης ζωής που επιλέγουμε να έχουμε και να αντιμετωπίζουμε το καθετί. Όταν πέσει δουλίτσα σ' αυτά, φτιάχνει κι ο τρόπος έκφρασής μας. Έτσι πάει.

    *Ωραίο θέμα άνοιξες.

    Καλή βδομάδα!! Φιλώ σε πολύ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κράτα το σχόλιο όταν θα κάνω ανάρτηση για την επιρροή των λέξεων των άλλων πάνω μας και την αντιμετώπιση της κριτικής :)))
      Υπέροχες οι σκέψεις σου!
      Σε φιλώ γλυκά κοριτσάρα μου!

      Χαρούμενη εβδομάδα!

      Διαγραφή
  12. "σταγόνα πάνω από τον ωκεανό?"... Xμμμμ... όχι!
    Νιώθω όμως σαν ένα σχόλιο ανάμεσα σε δεκάδες άλλα που σε αποθεώνουν!
    Οπότε, δεν θα το κάνω σήμερα αυτό εγώ! (όχι, πως δεν το αξίζεις!)
    Θα σε αποθεώσω σε... ανύποπτο χρόνο!

    ==Μα, μου έκοψε τα φτερά ή άλλη πιο πάνω! Εκείνη που μετέφρασε το "you 're just toο good to be true"! Εκείνη η παλαβή με τη λαχανί κυβέρνηση! Εκείνη ευθύνεται που έχω χάσει τη φόρμα μου στο σχολιασμό==

    ;-)
    Φιλάκια, ομορφιά μου!
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί ε΄συ πας πίσω τρελοκομείο μου ε;
      Είσαι υ=θεότρελη και μου αρέσεις!!!!!
      Φιλάκια Γιάννα μου!
      Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
    2. Πέστα Αριστέα!Που μου βγαλε και το όνομα το Συριανολούκουμο!Άκου "η παλαβή με τη λαχανί κυβέρνηση" !!! Απορώ με την φαντασία της,μα πως της ήρθε!
      Φιλιά και στις δυο σας!

      Διαγραφή
    3. αχαχαχα!
      Έλα ντε! Πώς της ήρθε! μα πώς της ήρθε!
      Φιλάκια !
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  13. Η γλώσσα κόκαλα δεν έχει και κόκαλα τσακίζει Αριστάκι μου!
    Αν νοιώθουμε μπορούμε να μεταφέρουμε τα πάντα με τις λέξεις!
    Συνετά όμως να μην πληγώνουμε τους άλλους!
    Σε φιλώ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εκτός του ότι μπορούμε να πληγώσουμε τους άλλους με τις λέξεις μας το ίδιο μπορούμε να κάνουμε και σε μας! Με αυτό καταπιάστηκα σήμερα!
      Συνετά θέλει παντού!
      Φιλιά πολλά Ελενάκι μου!♥

      Διαγραφή
  14. Εξαιρετικό κείμενο, όπως και το ποίημα φυσικά! Απλά δεν ξέρω.. πονούν τελικά οι λέξεις ή οι σιωπές που κρατούν κρυμμένα μυστικά;
    Όπως και να χει, τη ζωή μας εμείςτη διαλέγουμε. Αν στο πέρασμα των χρόνων δούμε οτι η ζωή μας είναι μίζερη, τότε εμείς φταίμε που αφήσαμε τις αναποδιές να μας πάρουν από κάτω και δεν αντιδρασαμε..
    Φιλιά πολλά!
    Καλό απόγευμα! ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ κορίτσι μου για το σχόλιο σου και για τα καλά σου λόγια!
      Να'σαι καλά!
      Φιλάκια πολλά! ♥

      Διαγραφή
  15. Μου έχει τύχει να διαβάσω ανάρτηση που δεν καταλάβαινα τι θέλει να πει!!
    Γιατί να μην γράψει ένα βιβλίο ποιητής; όπως το λες;
    Στο διαδίκτυο θα δείξεις τις ικανότητες σου στο χειρισμό της γλώσσας;
    Λέω τώρα εγώ.......

    Φιλάκια Αριστέα μου, καλή εβδομάδα:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολλές φορές δεν κατανοούμε τι θέλι να πει ο ποιητής Σοφάκι μου! Ο ποιητής δεν είναι υποχρεωμένος ν α γίνεται κατανοητός στους άλλους ! Απλά εκφράζεται.
      Εμείς όμως σε μας έχουμε υποχρέωση να μιλάμε κατανοητά ώστε να βοηθάμε στη λύση των προβλημάτων μας!
      Φιλιά πολλά κοριτσάρα μου!

      Διαγραφή
  16. Ώστε έτσι λοιπόν πουλάκι μου, ε;; Ενόσω εγώ "βολόδερνα" στις Ταϊλάνδες, εσύ μού δημιουργούσες ποιήματα χωρίς ίχνος αιδούς, αλλά και.....συμπαράστασης (!!)....... Άσε που είχατε μαζευτεί όλοι μαζί και το καταδιασκεδάζατε! Είναι λοιπόν μετά να μην αισθάνομαι σαν..."σταγόνα πάνω από τον ωκεανό";; Χαχα!!! Γλυκό φιλάκι dear! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άσε ! Είχαν πέσει οι λέξεις τότε και με είχαν πλακώσει! Και δεν τις σήκωνα όχι γιατί δεν ήθελα να βοηθηθώ αλλά γιατί με οδηγούσε στο γράψιμο! Αλλά μη το πεις παρά έξω ! Ντάξει;
      Γεια σου σταγόνα μου! ♥

      Διαγραφή
  17. Μυρίζει Πιντέρη το σημερινό σου Αριστέα μου!
    Απλό, κατανοητό και ολόσωστο.
    Είναι πολύ καθοριστικό να προσδιορίζουμε με ακρίβεια τι νιώθουμε. Δίχως δραματοποιημένες εκφράσεις. Μας βοηθάει να πάμε ένα βήμα πιο πέρα και να μη μένουμε παγιδευμένοι στη θλίψη.
    Καλό βράδυ να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μόνο μυρίζει;
      Έχω μάθει να σκέφτομαι και να εκφράζομαι με το δικό του τρόπο! Μέσα από τον απλό λόγο και τα παραδείγματα!
      Αυτό ήθελα να τονίσω σήμερα: Όχι στις δραματοποιημένες εκφράσεις προκειμένου να μην αυτοπαγιδευόμαστε και μένουμε στάσιμοι!
      Σε φιλώ γλυκά !
      Καλή εβδομάδα Μαρία μου!

      Διαγραφή
  18. Εγώ πάλι πιστεύω ότι τα συναισθήματα είναι που καθορίζουν τις λέξεις κι όχι το αντίθετο. Και καμιά φορά το να σέρνεσαι στα πατώματα σε βοηθά να ξανασηκωθείς. Δεν είναι απαραίτητο αλλά μπορεί να είναι και χρήσιμο.
    Τώρα αν κάποιος δε μπορεί να ξεφύγει από τη μιζέρια του, μάλλον χρειάζεται βοήθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμβαίνει κι από τις πλευρές Σοφία μου!
      Όλα είναι χρήσιμα αν μπορείς να τα δουυλεύεις και να εξάγεις συμπεράσματα!
      Να'σαι καλά. Σε ευχαριστώ για το σχόλιο σου!
      Χαρούμενη εβδομάδα εύχομαι!

      Διαγραφή
  19. Καλως ή κακως, για αυτο δεν "πεταω" απλα λογια οταν μιλαω! Δυστυχως με τον δυσκολο τροπο εμαθα (και ακομη μαθαινω και πληρωνω) τη ζημια που κανει αυτη η γλωσσα μας.... γι αυτο δεν λεω ο,τι να'ναι και κυριως σε οποιον ναναι!
    Αν δεν νιωθω και δεν εχω κατασταλλαξει (πειθοντας τον εαυτο μου πρωτα οτι αυτο που θα πω εχει βαση) δεν το ξεστομιζω καν! Κι επειδη πολλα παρερμηνευονται (αναλογα με το τι εχει ο καθενας μεσα του) επιλεγω με προσοχη τις λεξεις που θα χρησιμοποιησω! Μπορει να μην σπουδασα, μα ειχα καλους και αυστηρους και σκληρους, ισως,δασκαλους στη ζωη μου μεχρι τωρα....και μαθαινω ακομα φυσικα....
    Εμαθα να ακριβολογω και τα υπολοιπα να τα κρυβω..... γιατι δεν μπορουν να αντεξουν ολοι τις αληθειες μας, τελικα.......

    Γλυκια μου, να πω κι εγω με τη σειρα μου ..."too good to be true!!!"For reallll!!!!!!!!!!! χαχαχα!!!
    Πολυ μου αρεσε η επισημανση της "μη λεκτικης δραματοποιησης" των οσων βιωνουμε..... Ετσι ειναι , μα ας αφηνουμε σε οσους μας αγαπουν να μας το δειξουν. Γιατι οντως οταν ειμαστε μεσα σε ενα προβλημα, δυσκολα δεν το τραγικοποιουμε μεχρι να πιασουμε πατο! Ε, μετα τσιναμε σαν τα γαιδουρια, να βγουμε στην επιφανεια ξανα! :ο)
    Παντως οπως διαβασα προσφατα καπου, η ευτυχια ειναι κατι που μπορουμε να το δωσουμε χωρις να το εχουμε! Κατ'επεκταση και τις συμβουλες μας, αρκει να ευσταθουν!
    Πολλα ειπα παλι! Ωρα να το βουλωσω και λιγο η κυρια "ξερολα"..... :οppp

    Φιλακια και καλο βραδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς το μικρό μου Βαϊλί που είχε εξαφανισθεί! :)))
      Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου πως όταν βιώνεις ένα πρόβλημα ( κι μάλιστα μεγάλο) είναι τόσο δύσκολο να σπάσεις το φαύλο κύκλο και να βγεις αλώβητος!

      Σε ευχαριστώ πολύ καρδούλα μου! Για όλα!
      Φιλάκια και καλή εβδομάδα ! :)))

      Διαγραφή
  20. Με τις ίδιες ακριβώς σκέψεις με βρίσκεις αυτές τις ημέρες. Τηλεπάθεια λέγεται ή μας ψεκάζουν με το ίδιο;
    Είχα προχθές το Σάββατο μια παρόμοια συζήτηση. Συγκεντρώνοντας πληροφορίες γιατί το θέμα είναι μεγάλο και μάλλον σοβαρό, ίσως κάποια στιγμή να αφιερώσω ανάρτηση. Θέλει όμως πολύ ψάξιμο. Το ρεζουμέ Αριστέα είναι πως ο καθένας μας έχει διαφορετικό τρόπο αντίληψης ενός προβλήματος, διαφορετικό τρόπο νοητικής επεξεργασίας, διαφορετικό τρόπο αντιμετώπισης του. Και αυτό δεν έχει να κάνει με το μορφωτικό ή το κοινωνικό του επίπεδο, αλλά με πληροφορίες που μεταφέρει επάνω του από τη στιγμή που θα γεννηθεί.
    Ξέρω, είναι μπέρδεμα έτσι όπως τα διαβάζεις. Για να μη λέω πράγματα που δεν ισχύουν, όταν θα διαβάσω αρκετά και είμαι έτοιμος θα μπω σε λεπτομέρειες.

    Αγωνιστικά φιλιά στον Πύργο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα περιμένω και τη δική σου ανάρτηση με ενδιαφέρον Πέτρο μου!
      Προτιμώ να σκέφτομαι την τηλεπάθεια παρά τους ψεκασμούς πάντως!
      Καθόλου μπέρδεμα όσα έγραψες! Σίγουρα καθένας μας αντιμετωπίζει διαφορετικά ακόμα και το ίδιο πρόβλημα!
      Έχω δει άπειρους χωρισμένους για παράδειγμα με τις πιο απίθανες συμπεριφορές.
      Μελέτησε τα μαθήματά σου και τα λέμε πάλι!

      Έτσι κι αλλιώς οφείλω να συνεχίσω κι εγώ το θέμα κι από την άλλη πλευρά. Για τις λέξεις που στέλνουμε ως πομποί εμείς!
      Καλό βράδυ!

      Ο Πύργος σε χαιρετά αγωνιστικά!

      Διαγραφή
  21. Εξαιρετικό κείμενο , Αριστέα μου !!! Να είσαι καλά !!!
    Φιλάκια !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ πολύ Νίκη μου!
      Να'σαι καλά κι εσύ και να έχεις μια υπέροχη εβδομάδα!
      Φιλιά! :)

      Διαγραφή
  22. ΤΕΛΕΙΑ ΤΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΣΟΥ!!!!
    ΜΟΝΟ ΕΜΕΙΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΛΥΣΕΙΣ , ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΦΥΣΙΚΑ!
    ΑΛΛΟΙΩΣ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ ΕΝΑ ΣΩΡΟ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΜΑΣ!!!!!!
    ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Οι λεξεις με αφηνουν παντελως γυμνη.
    Οι πραξεις σας μου ανοιγουν τα τόπια
    κι εγω απλωνω το χερι....αγγιζω....
    και αναλογως....παραγγελνω τα ρουχα που θα με ακουμπισουν.

    Διαφορετικα.....ο βασιλιας παραμενει γυμνος!

    Καλησπερολουλουδοπουαποκοιμιζειμιαπεταλουδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι όμως την κάνουν τη ζημιά τους ( ή το έργο τους ) οι λέξεις αγριομελάκι μου!
      Αλλά χαίρομαι απίστευτα που Εσύ παραγγέλνεις!
      Εύχομαι να συνεχίσεις!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  24. Νομίζω πως αυτοί που θα αντιδράσουν μίζερα και δε λέω φυσικά για μια στο τόσο που μπορούμε όλοι να το πάθουμε, αλλά για μόνιμες καταστάσεις, είναι αυτοί που απολαμβάνουν να ζουν ένα δράμα...ακόμα κι αν δεν το ζουν στα αλήθεια το δημιουργούν για να το ζήσουν...και οι λέξεις βοηθούν πολύ στο στήσιμο του κατάλληλου σκηνικού που θα παιχτεί αυτό...!
    Φιλιά πολλά και καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου έδωσες το θέμα στις πραγματικές του διαστάσεις: αυτοί που απολαμβάνουν να ζουν ένα δράμα...
      Οι λέξεις από και και πέρα είναι το κείμενο του δράματος! Όλα έχουν ήδη στηθεί!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  25. Aριστεα ειναι πολυ σωστα διατυπωμενα οσα λες και μας βοηθουν να δουμε καθαρα τον εαυτο μας και το λαθος που κανουμε. νασαι καλα, φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαίρη μου, σε ευχαριστώ πολύ ! Να'σαι καλά!
      Τα φιλιά μου και την αγάπη μου σου στέλνω!

      Διαγραφή
  26. Οι λέξεις Αριστέα μου είναι συνυφασμένες με τον εσωτερικό μας κόσμο. Μιλάω γενικά λίγο και ακούω περισσότερο , δεν μου αρέσει να δραματοποιούν μέσω λέξεων καταστάσεις .Μερικοί άνθρωποι επιλέγουν μέσω των λέξεων να είναι θύματα , λες και παίζουν κάποιο έργο τραγωδίας.!
    Καλό σου βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Νικολίτσα μου για το σχόλιο σου!
      Διατύπωσες πολύ όμορφα τι γίνεται μέσα μας!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  27. Απίστευτο που μας οδηγούν οι σκέψεις και οι λέξεις!!!
    Πάρα πολύ μου αρέσει η οπτική σου και η τοποθετησή σου...
    Καλή σου μέρα, καλή υπόλοιπη εβδομάδα,
    πέρνα από την εκπομπή να ακούσεις το τραγουδάκι σου ;))
    Σε φιλώ <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να'σαι καλά Μάρω μου!
      Ο λόγος σου έχει ιδιαίτερη βαρύτητα!
      Εννοείται ότι θα περάσω!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  28. Έχω την ικανότητα να βρίσκω στα μπλογκς σας αυτό που χρειάζομαι κάθε μέρα... έτσι λοιπόν, η ανάρτησή σου ήρθε σαν απάντηση στις σκέψεις μου...
    Εξαιρετικό κείμενο!
    Πολλά μπράβο και πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πόσο χαίρομαι κορίτσι μου γλυκό!
      Να΄σαι καλά και να είσαι πάντα δυνατή!
      Τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  29. Αριστέα μου δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο μαζί σου!
    Πόσες μα πόσες φορές έχω φέρει την καταστροφή με το μυαλό και τις σκέψεις μου δεν μπορείς να φανταστείς! Μπορώ μόνο με το μυαλό να διαλύσω τα πάντα... Ευτυχώς πλέον το διαχειρίζομαι πολύ καλύτερα, μιλάω στον εαυτό μου και συνέρχομαι. Βγαίνω όπως λες, μιλάω με τις φίλες μου, μου δίνουν κανα δυο χαστούκια (τρόπος του λέγειν) και επανέρχομαι στη λογική!
    Πραγματικά οι λέξεις και οι σκέψεις μας μπορούν να καθορίζουν την διάθεση και το μέλλον μας!
    Καλή συνέχεια!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πόσο όμορφα το διατύπωσες Κατερίνα μου: έχεις φέρει την καταστροφή με το μυαλό. Πολλές φορές πνιγόμαστε σε κουταλάκια όταν άλλοι αντέχουν ωκεανούς ( για να μιλήσω κι εγώ ποιητικά αχαχαχα!)
      Σημασία έχει να το δουλεύουμε ! Και να προσπαθούμε με εξάσκηση να διαχειριστούμε τα συναισθήματα μας!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
    2. Ακριβώς, σημασία έχει να το δουλεύουμε..!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  30. Πολύ όμορφο!
    ακουμπάει στην πραγματικότητα!
    θα ήθελα μονάχα να σε ρωτήσω κάτι..,
    καθώς έκανα κλικ για να μπω στο ιστολόγιό σου- σπιτάκι σου, ξαναδιάβασα για πολλοστή φορά τον τίτλο "η ζωή είναι ωραία"
    και σκέφτηκα πως το ωραίος-α-ο είναι τόσο υποκειμενικό σαν επίθετο και σαν έννοια, έχει να κάνει με τις οπτικές, την αντίληψη μερικών πραγμάτων, το σύνολο των βιωμάτων που σου φέρνει αυτή που καλούμε "ζωή".
    και πραγματικά μου γεννήθηκε η απορία και θα ήθελα να σε ρωτήσω...,
    πιστεύεις ότι η ζωη είναι ωραία; ή να το θέσω ίσως πιο καλά, πιστεύεις ότι πλέον η ζωή είναι ωραία;

    φιλάκι!
    καλό βραδάκι και πάλι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. είμαι η Lia από το σπιτάκι 22 Footsteps,
      *σε περίπτωση που δεν με αναγνωρίσεις επειδή άλλαξα εικόνα προφιλ blogger! :)

      Διαγραφή
    2. Καλησπέρα Λία μου! Σε ευχαριστώ για την ερώτηση που μου έθεσες!
      Φυσικά και το ωραίος όπως και το όμορφος είναι υποκειμενικοί χαρακτηρισμοί. Όπως όμως κι η ευτυχία. Κι όμως πολλές φορές θα πούμε νιώθω ευτυχισμένος.

      Η ζωή έχει πολλές δυσκολίες. Κι αυτό που ζούμε σήμερα ούτε όμορφο φαντάζει, ούτε μας αξίζει!
      Αλλά από την άλλη .... η ζωή πάντα είχε δυσκολίες. Κι οι παλιοί έζησαν στερήσεις.
      Όμως θα ήταν αχαριστία να μην τη βρίσκω Ωραία. Όταν κοιτάζω τον ουρανό, όταν κοιτάζω τα δέντρα, μια πολύχρωμη πεταλούδα, τα σκυλάκια μου στα μάτια, όταν είμαι στην αγκαλιά της μάνας! Για αυτά κι άλλα τόσα η ζωή είναι ΩΡΑΙΑ!

      Διάβασε αυτό
      http://princess-airis.blogspot.gr/2012/08/blog-post_1777.html

      Μέσα από λίγα λόγια και εικόνες .....εξηγώ γιατί το πιστεύω!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
    3. Ναι καρδούλα μου!
      Σε κατάλαβα!
      Ωραίο avatar! :)))

      Διαγραφή
    4. πάω να το δω!

      σε ευχαριστώ πολύυ! :))

      Διαγραφή
  31. Διαβάζω το σχόλιο της Ωραιοζήλης από πάνω και κοίτα πόσο δίκιο έχει. Το βλέπω αυτές τις μέρες στο έπακρον!
    Όσα γράφεις, τα έχω δει στην πράξη. Πολλές φορές χρησιμοποιούμε λέξεις και εκφράσεις "βαριές" σε μια περίπτωση μάλλον απλή, και έχουν τόση επίδραση πάνω μας που μας χαλάνε τη διάθεση από το πουθενά!
    Κι άλλες φορές, μπορεί να συμβαίνει το πιο τραγικό και όμως να εκφραστείς πιο "ανάλαφρα" και να ξελαφρώσεις λίγο.
    Έπειτα αυτά τα παραδείγματα που αναφέρεις, πόσο αλήθεια... Είναι θέμα οπτικής γωνίας και ψυχολογίας, σχεδόν πάντοτε! Δηλαδή όταν είδα το θέμα της "μοναξιάς", αμέσως εκφράστηκα με τα θετικά. (Τι ωραία που περνάω όταν μένω ένα βράδυ μόνη μου, πόσα πράγματα κάνω), και είναι επειδή γενικά είμαι ανοιχτή στη μοναξιά και δεν τη βρίσκω "κακή" παρέα, ενώ άλλοι δεν την αντέχουν ούτε για 2 ημέρες. Είναι θέμα σκέψης, πιστεύω...
    Σμοουυυυυυυυυυυτς! :* :* :*

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια χαρά τα έγραψες ομορφιά μου και πολύ χαίρομαι που συμφωνούμε! :))
      Εκφράζεσαι θετικά όταν είσαι έτσι ως άνθρωπος και βοηθάς ακόμα και μεγάλες δυσκολίες!
      Όντως πολλές φορές είναι θέμα σκέψης!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  32. Φοβερή η δημοσίευσή σου και έχεις δίκιο!
    Είναι πιο εύκολο έτσι, με απλό, περιγραφικό τρόπο, να αναγνωρίσουμε και να αντιμετωπίσουμε αυτό που μας συμβαίνει.
    Καλό απόγευμα να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλλη μου, σε ευχαριστώ πολύ.
      Χαίρομαι που βοήθησε να ξεκαθαρίσουμε κάποια θεματάκια και γιατί όχι να βοηθηθούμε γαι να πάμε κι ένα βήμα πιο πέρα!
      Φιλιά!

      Διαγραφή