Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014

Ευλογία ή κατάρα;


Ήρθες νωρίς
Σαν το πρώτο φως που μπαίνει
κάτι ανοιξιάτικα πρωινά
από τις γρίλιες
Και καρδιά δε σου κάνει να σηκωθείς..
Ευλογία και κατάρα μαζί.
Έμαθα τον κόσμο να κοιτώ μέσα
από τα μάτια σου.
Έμαθες να βλέπεις τη ζωή 
μέσα από μένα.
Ζυμώθηκα και ροδοκοκκίνισα
στη ζεστασιά των αισθημάτων σου
Ανδρώθηκες στο πλάι μου.
Ταξίδι σε κήπους ολάνθιστους
με χρώματα κι αρώματα
το'νιωθα εγώ
Στροβιλισμό στον Έρωτα 
το βάφτισες εσύ.
Όπως και να'χει, ήταν το παραμύθι μας.
Κατάρα και ευλογία μαζί.
Γιατί ήταν νωρίς
και δρόμοι της μάθησης γίναμε
ο ένας για τον άλλον.
Γιατί ήταν νωρίς 
και μόνοι δεν μπορέσαμε να μάθουμε.
Χωριστά χρειάστηκε να βαδίσουμε
τα κενά να γεμίσουμε.
Μα η πρώτη αγάπη 
σαν μπουμπούκι τρυφερό πάντα 
ευωδιά θα χαρίζει
στην καρδιά.
(Τα αγκάθια αλήθεια δεν πρόσεξα ποτέ μου.
Ευλογία και κατάρα μαζί).


Αυτό ήταν η δική μου συμμετοχή 
στο δι-ιστολογικό αφιέρωμα με προεκτάσεις
"Ωδή στην Πρώτη Μας Αγάπη"
της Εύας.

Καλή σας μέρα.
@ριστέα


62 σχόλια:

  1. Αναρίγησα. Πολύ σ' ευχαριστώ για τις αναμνήσεις που τόσο ποιητικά μοιράστηκες!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύα μου εγώ σε ευχαριστώ για την όμορφη ιδέα που είχες. Μου έδωσες ευκαιρία χθες να χαθώ μέσα στο σεντούκι των αναμνήσεων :)))
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  2. Ευαίσθητη, τρυφερή και γλυκιά Αριστέα μου καλημέρα !!! Ξεκίνησα την ημέρα μου διαβάζοντας το εξαιρετικό ποίημά σου, τόσο αισθαντικό, τόσο αληθινό, τόσο άμεσο,με συγκίνησε πραγματικά....μπράβο σου.... Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα αγαπημένη μου Κλαυδία.
      Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε!
      Τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  3. Η πρώτη αγάπη μας σημαδεύει κι αν καταλήγει σε χωρισμό πέρα από τον πόνο μας οδηγεί στην ωριμότητα και στην ανακάλυψη του εαυτού μας!
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Νάσια μου!
      Οποιαδήποτε σχέση στην οποία δέθηκες και μοιράστηκες πολλά έχει να σου δώσει εμπειρίες ζωής.Κι η πρώτη αγάπη αν ήταν και μεγάλη πολύ όντως βοηθάει και πρέπει να βοηθάει στην εξέλιξη και στην ωρίμανση μας,
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  4. υπεροχο!εγω την πρωτη αγαπη την παντρευτηκα,μετα απο 40 κυματα βεβαια,οποτε της αξιζει μια ωδη...αν ποτε βρω χρονο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω ότι τα σαράντα κύματα σου έδωσαν Χριστίνα τόσα όσα κι η πρώτη αγάπη! Κι έχοντας μιλήσει κι ακούσει τη φωνή σου ξέρω πως είσαι ένα χαρούμενο και γαλήνιο πλάσμα , ευχαριστημένο από τις επιλογές του!
      Να χαίρεσαι την Πρώτη Σου αγάπη χαρά μου!
      Αν μπορέσεις ναι να αφιερώσεις εκείνη την Ωδή και ποιητικά ναι; Σου πάει τόσο πολύ! :))
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  5. Γραφεις πολυ ωραια!!!
    Πολυ ωραιο κειμενο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. τι αναμνήσεις ξυπνάει.....!ευλογία και κατάρα μαζί....!!!!
    Καλημέρα Αριστέα μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το ροδομπουμπουκάκι, χρειάζεται τα αγκάθια για να προστατευτεί.
    - "Δεν φτάνουν τα αγκάθια σου"
    Σκέφτηκε ο Μικρός Πρίγκιπας και το κάλυψε μια μία γυάλα. Αφήνοντάς το μόνο του και λυπημένο.
    Πολύ καιρό αφότου το αποχωρίστηκε, κατάλαβε ότι το Ρόδο, ήθελε και αέρα. Κι ότι ήταν άλλος ο τρόπος, να προστατέψει την Αγάπη!
    Ένα από τα ωραιότερα ποιήματά σου, μας έδωσες, Αριστέα μου!
    (Το σχόλιο σου το στέλνω για δεύτερη φορά γιατί η πρώτη χάθηκε στον κυβερνοχώρο. Φιλιά πολλά πολλά)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό Αννούλα μου : χρειάζεται κι αέρας ! Και ενώ όλα μπορεί να φαντάζουν ευλογημένα κι ευνοϊκά ο αέρας λιγοστεύει αν ακόμα δεν είσαι έτοιμος και χρειάζεσαι άλλους δρόμους για να ολοκληρωθείς!
      Όλα για κάποιο λόγο γίνονται!
      Όμορφα λόγια μου άφησες ...Σε διάβασα το πρωί ...με γαλήνεψες και μου χάρισες ένα χαμόγελο να ξέρεις :)
      Σε φιλώ γλυκά! ♥

      Σε ευχαριστώ πολύ μάτια μου για όλα!

      Διαγραφή
  8. Καλημέρα Αριστάκι
    Βαθιά ευαίσθητο και τρυφερό
    το ποίημά σου...ένα σκαλοπάτι
    για να ανέβεις στον βωμό της αγάπης
    απέριττος και να προσκυνήσεις!!!

    φιλία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Ελένη μου γλυκιά.
      Χαίρομαι που βγήκε το τρυφερό. Ξέρω ότι δεν ήταν περίτεχνο. Μα έγραφα την αλήθεια μου. Δεν ήθελα να τη στολίζω :)))
      Χαίρομαι που σου άρεσε αυτό το απέριττο!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  9. Αχ βρε Αριστέα μου, αυτό ακριβώς περίμενα από εσένα. Μέσα από ένα Ποίημα να μιλάς για την "Πρώτη Αγάπη".
    "Ευλογία και Κατάρα μαζί"... αυτό είναι γενικά η Αγάπη και ο έρωτας!
    Την ΚΑΛΗΜΕΡΑ μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε μαρία μου!
      Δεν μπορούσα να γράψω πολλά. Θέλησα μέσα από τα ελάχιστα να καταγράψω συναισθήματα χρόνων.
      Σε ευχαριστώ πολύ μάτια μου για τα καλά σου λόγια!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  10. Αριστάκι, μεγαλούργησες πάλι!!
    Πόόόσο όμορφη συμμετοχή!!!
    Μπράβο, κορίτσι μου!!!
    (Και εννοείται πως θαύμαζα για αρκετή ώρα και τη φωτογραφία που ταίριαξες ιδανικά με το ποίημά σου!!!)
    ΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά-πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η φωτογραφία μίλησε μέσα μου μόλις τη συνάντησα! :))
      Μου έβγαζε την ευλογία αλλά και το δροσερό αεράκι της άνοιξης!
      Σε ευχαριστώ πολύ Γιαννάκι μου για όλα!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  11. Συνήθως με λένε απαισιόδοξη, εγώ πάλι με λέω ρεαλίστρια... Ευλογία και κατάρα μαζί νομίζω πως είναι είναι τέτοιο βίωμα (άλλοι δεν το ζουν ποτέ...) Αλλά, όταν έρθουν τα αγκάθια, το θεωρώ ο,τι πιο υγιές το να αποχωρεί κάποιος, όσο κι αν αναπολεί τις καλές στιγμές... Φαντάσου πως οι περισσότεροι μένουν και ματώνουν καθημερινά.. Καλή επιτυχία, πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου Πέτρα μου. Χρειάστηκα να το ζήσω για να το καταλάβω αλλά το ασπάζομαι! Ο χωρισμός εκτός από τον πόνο είναι σχολείο και χρειάζεται. Αλλά το να κρατάς σφιχτά μέσα σου και το καλό κομμάτι χωρίς άλλη προσκόλληση θέλει γενναιότητα!
      Αυτή είναι μια συνεισφορά. Δεν γίνεται κάποιος διαγωνισμός :))) Κι αυτό είναι το πιο όμορφο! :)))
      Φιλάκια πολλά! ♥

      Διαγραφή
  12. Τρυφεροί στίχοι, Πικραμυγδαλένιοι.
    Από τρυφερή γραφίδα!

    Το μπουμπούκι προσκαλεί και προκαλεί.
    Τ’ αγκάθια καραδοκούν, χωρίς να φαίνονται πάντα…
    Ουδέν καλόν αμιγές κακού. Νόμος!

    Τα μικρά αγκάθια τα αμβλύνει η συνήθεια.
    Τα μεγάλα, όποιος τα ανέχεται, χαραμίζει τη ζωή του.
    Πάντως, και ο αη-τέλειος έχει τ’ αγκαθάκια του…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πικραμύγδαλο! Μου άρεσε η λέξη που επέλεξες φίλε Άρη.
      Πρόσφατα το έγραφα σε μια μικρή φίλη μπλόγκερ που έγραψε για τον Έρωτα χρησιμοποιώντας αυτή ακριβώς τη λέξη πως έτσι ακριβώς είναι ο Έρωτας. Αφήνει και την πικρή του γεύση! ( Μα έμαθα στην ιατρική πως τα πικρά κάνουν καλό )

      Σε ευχαριστώ πολύ για τις σκέψεις που άφησες εδώ!
      Είναι μεγάλη μου χαρά και τιμή να σε διαβάζω!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  13. Τέλειο ,τέλειο!!!
    Μπράβο κοριτσάκι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αν δεν τα έχει ζήσει κανείς αυτά τα συναισθήματα δεν μπορεί να τα εκφράσει, όσο τέλειος ποιητής κι αν είναι.
    Μπράβο για τους στίχους σου
    αλλά μεγαλύτερο μπράβο που έχεις φτιάξει μια τόσο ξεχωριστή και στολισμένη γωνιά στην καρδιά σου και την έχεις αφιερώσει σ' αυτήν την πρώτη αγάπη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα λόγια σου Φλώρα μου με τιμούν και με συγκινούν ταυτόχρονα!
      Πάντα θα τιμώ τα χρόνια που έζησα με αυτόν τον Υπέροχο άνθρωπο. Βοήθησε κι αυτός σε αυτό που είμαι σήμερα. Ως εκεί όμως! :)))
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  15. Όμορφη συμμετοχή.. Αν μη τι άλλο μένουν οι εμπειρίες και οι αναμνήσεις..

    Καλή υπόλοιπη μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ φίλε Γιώρργο ! Φυσικά και μένουν πολλά ...αποτυπώματα!
      Καλό βράδυ να έχεις!

      Διαγραφή
  16. Υπέροχοι, αληθινοί, τρυφεροί στίχοι...
    Συμφωνώ απόλυτα με τα λόγια της Φλώρας, με κάλυψε πλήρως! Είπε ακριβώς ό,τι είχα στο νου μου να σου πω...
    Φιλάκια, Αριστέα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ευλογία και κατάρα μαζί...συνήθως έτσι είναι η πρώτη αγάπη, η άγουρη αγάπη...που δεν της δίνουμε την υπομονή και το χρόνο να ωριμάσει... Άλλες φορές πάλι βγαίνει σε καλό που δεν της δώσαμε και άλλο χρόνο γιατί ότι ήταν να δώσει, το έδωσε...απλά είναι και εκείνο το απωθημένο που συνήθως την ακολουθεί...Η ζωή όμως παίρνει πάντα το δρόμο της και προσωπικά θέλω να πιστεύω πως τελικά παίρνει τον σωστό δρόμο...!
    Συγκινήθηκα πολύ με το ποίημα σου...έχει απόλυτο δίκιο η Φλώρα, αν δεν τα ζήσεις πως θα τα εκφράσεις...;
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έχεις άδικο σε αυτά που γράφεις Κατερινάκι μου. Βέβαια εμένα δεν μοιάζει με άλλες πρώτες αγάπες αφού εξελίχθηκε μέσα στα χρόνια, παντρευτήκαμε κι έπειτα απλά πήραμε χωριστούς δρόμους γιατί ...έτσι έπρεπε.
      Χαίρομαι που σου άρεσε!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  18. Λοιπον..αν το διάβαζε αυτό η πρώτη σου αγάπη (που δεν ξέρω αν ήταν και η παντοντινη...) θα δάκρυζε από χαρά και απο συγκίνηση...Μπράβο Αριστέα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξέρω ότι με διαβάζει όταν μπορεί. Εύχομαι να του αρέσει. Το σίγουρο είναι ότι ξέρω πως δεν θα διαφωνήσει ούτε σε μία λέξη και νιώθω υπερήφανη που κατέγραψα τις αλήθειες και των δύο.
      Σε ευχαριστώ πολύ Μάκη μου για τα λόγια σου!
      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  19. Πόσο όμορφα ξεδιπλώνεις σκέψεις και συναισθήματα! Σε ζηλεύω γι' αυτό Αριστέα μου! Με συγκίνησες......Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να'σαι καλά Ειρήνη μου.
      Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε !
      Φιλάκια πολλά κοπέλα μου!

      Διαγραφή
  20. Ο έρωτας λοιπόν είναι κάτι που άμα το νιώθεις, νιώθεις και ζωντανός, σημαντικός. Τελικά είναι κάτι δικό μας αυτό που νιώθουμε. Οι άλλοι - ή τα άλλα (πράγματα) - είναι οι αφορμές, όπως για έναν καλλιτέχνη, ένα ζωγράφο, ένα μουσικό, η φύση ή τα αντικείμενα ή τα πρόσωπα είναι μόνο οι αφορμές για δημιουργία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου: ο Έρωτας είναι κάτι πολύ προσωπικό. Κι ο καθένας παίρνει από αυτόν το δικό του κομμάτι!
      Χρειάζεται για να μπολιάζει ενέργεια! Γιαυτό όταν δεν υπάρχει στη ζωή μου προσπαθώ να τον διοχετεύσω σε όλα αυτά που συνθέτουν τη ζωή.
      Καλό βράδυ :)

      Διαγραφή
  21. Κάπως έτσι δεν είναι η πρώτη αγάπη;....
    Ευλογία και κατάρα μαζί....
    Συγκινητικό!!

    Φιλάκια:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε Σοφάκι μου!
      Πολλά φιλιά! ♥

      Διαγραφή
  22. Όταν γράφεις για τον έρωτα κεντάς! Έχει τόσες αλήθειες το ποίημά σου!
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Σοφία μου!
      Πραγματικά ήταν η δική μου αλήθεια αυτή. Νομίζω ότι αυτό εξάλλου ζητούσε στην πρόσκληση της η Εύα!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  23. Ευλογία και κατάρα μαζί δεν θέλω να την μάθω Αριστάκι μου!
    Ελπίζω να μην μου το έχει να συναντηθούμε!
    Πολύ με συγκίνησε το ποίημα σου!
    Τόσο τρυφερό!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να'σαι καλά Ελενάκι μου!
      Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε!
      Φιλάκια πολλά! :))

      Διαγραφή
  24. Θαυμάσιο να τιμάς την πρώτη σου αγάπη, δίχως πικρίες και εμμονές. Υπέροχη η ωδή σου Αριστέα μου!
    Συγκινήθηκα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Μαρία μου!
      Ναι, χωρίς πικρίες, ακόμα και για τα άσχημα.
      Αν μιλούσα άσχημα θα ακύρωνα πιστεύω εμένα την ίδια !
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  25. Λένε πως μια φωτογραφία ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις.
    Αυτό ένιωσα βλέποντας τη φωτογραφία που επέλεξες στο τέλος.
    Το ίδιο θέλω να πω και για το ποίημά σου.
    Κάθε του στίχος ισοδυναμεί με χίλιες φωτογραφίες.

    Σε έχω ξαναρωτήσει πως το κάνεις αλλά δεν μου λες…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειδικά για αυτό το συγκεκριμένο Πέτρο μου δεν έγραψα με φτιασιδώματα, δεν τα είχε ανάγκη. Γύρισα το βλέμμα πίσω. Κοίταξα συγκεκριμένες στιγμές. Κι ήταν εικόνες χαραγμένες στην καρδιά. Έπειτα το χέρι μόνο του καθοδηγήθηκε.
      Έγραφε στην αρχή το μικρό εκείνο κοριτσάκι. Τελείωσα εγώ.
      Η συνεργασία μας ήταν αυτό που διάβασες!
      Να ψάξω από αύριο για ψυχαναλυτή;

      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  26. Βρε Αριστέα μου, πολύ μου αρέσουν τα ποιήματα σου. Με συγκίνησες. Αλλά με μια γλύκα, με μια τρυφερότητα, όχι με πόνο. Σαν να έχουν τα λόγια σου μια μαλακτική ουσία.. πως να στο πω, μου γλυκαίνουν την καρδιά. Να είσαι καλά :) και μου είχες λείψει !!
    Φιλί από μακρυά και αγκαλιά !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εσένα μπισκοτάκι μου γλυκά και τρυφερά τα λόγια σου με συγκίνησαν κορίτσι μου! :)))
      Σε ευχαριστώ. Δεν έκανα τίποτα περισσότερο από μία καταγραφή αληθινών συναισθημάτων.
      Τα φιλιά μου!
      Καλά να περνάς μάτια μου στα ξένα :)))

      Διαγραφή
  27. Η πρώτη αγάπη είναι και ευλογία και κατάρα...σου εύχομαι να βρεις όμως (και θα το λέω συνεχώς) εκείνη την αγάπη που θα κάνει την πρώτη να φαίνεται μικρή μπροστά της και που θα αντέχει το "μαζί"...
    Το ποίημα καταπληκτικό!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ξέρω Μαρία μου και μου αρέσει η ευχή σου! Πολύ!
      Αμήν θα πω!
      Χαίρομαι που σου άρεσε !
      Φιλάκια πολλά καρδούλα μου! ♥

      Διαγραφή
  28. Το νιώθω πολύ καλά αυτό. Δεν ξέρω αν είναι πιο πολύ ευλογία ή κατάρα... Το μόνο θετικό είναι πως τελικά μαθαίνεις και ωριμάζεις, έστω και μέσα από ένα πολύ δύσκολο δρόμο!
    Υπέροχο !!!!!♥♥♥
    φιλάκια πολλάααααααα :))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εμείς καρδούλα μου κρατάμε τα θετικά και προχωράμε. :))
      Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε!
      Φιλάκια πολλά!
      Καλό ξημέρωμα να έχεις!

      Διαγραφή
  29. Μόλις πριν λίγο γύρισα από Μικρά Αγγλία.... Ονειρο κι εφιάλτης... Ευλογία και κατάρα που λες κι εσύ..
    Μου αρέσει πολύ το ποίημα κι η αλήθεια του!! Τα συναισθήματά του που είναι και δικά σου!!
    Φιλάκια πολλά κοπέλα μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα μας κάνεις ανάρτηση;
      Σε ευχαριστώ πολύ καρδιά μου! Χαίρομαι που σου άρεσε!
      Φιλάκια! ♥

      Διαγραφή